Tedestrand coaching AB

Väljer du ditt tänkande och görande - Sannolikt i mycket begränsad omfattning!

Pressmeddelande   •   Maj 06, 2013 09:00 CEST

Vi sitter fast vi våra egna präglade tankemönster - alkoholisten - den deprimerade - politikern - prästen - psykologen - VDn - allt är präglat genom mönster - genom tiden - genom olika sammanhang. Våra föreställningar har präglats i "minneskortet" som styr vårt tänkande och handlande.

Valet om vad vi tänker och gör är överdrivet, det mesta är präglat i förväg - i barndomen, av livet, i skolan, på arbetet, i familjen och andra sammanhang och det har i sin tur förstärkt sig själv ytterligare genom självreglering - kretslopp.

Livsproblematik grundat i psyket, familjen, samhället och annat behöver en Visuell Överblick för flertalet för att vara möjligt att lösas för flertalet pga. av att det är komplicerat. Det är skälet till att våra psyken, familjer, samhället, planeten är i kraftig obalans inom så många områden och inte alls förbättras utan drivs nedåt i en destruktiv spiral.

Den Psykologiska orienteringen behövs inom många områden och i synnerhet inom psykologin som styr oss alla - kartan är fast i sin form och kan appliceras inom alla dessa områden där människan ska hantera komplexitet.

Nej, jag har inte fått storhetsvansinne. Det är universum som bestämt detta angående människans förmåga att hantera komplexitet - jag har lyckats upptäcka det och uppfinna lösningen - bara vanlig evolution/utveckling utifrån hur saker och ting skapas.

Anders Tedestrand

PSYKOLOGISK ORIENTERING