Västtrafik

Välkommen på premiärtur med Kinnekulletåget till Örebro

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2007 11:12 CEST

Efter succén med direkttåg till Göteborg går Västtrafik nu vidare och utvecklar Kinnekulletåget norr ut. Sedan flera år tillbaka har Västtrafik fått önskemål från Västra Götalandsregionen och kommunerna Gullspång, Mariestad och Lidköping om att Kinnekulletåget skulle köras enda till Örebro. Nu blir det verklighet. I samarbete med Länstrafiken i Örebro och tågentreprenören Veolia Transport kommer det från och med den 20 augusti att köras två dubbelturer till och från Örebro på vardagar.

Lördag den 18 augusti kör Västtrafik i samarbete med Veolia Transport en premiärtur till och från Örebro. Representanter från Västtrafik, Veolia Transport och berörda kommuner kommer att finnas ombord på tåget för att besvara frågor. Allmänheten kommer även att bjudas in. I Hallsberg gör vi uppehåll för en liten ceremoni tillsammans med Länstrafiken i Örebro.

Tider och platser:
07.55 avgång Lidköping 14.00 avgång Örebro C
09.00 avgång Mariestad 14.19 avgång Kumla
09.47 avgång Laxå 14.29 avgång Hallsberg
10.35 avgång Hallsberg 14.59 avgång Laxå
10.43 avgång Kumla 15.48 avgång Mariestad
11.00 (ca) ankomst Örebro C 16.25 ankomst Lidköping
Vi bjuder på fika under resan och lunch i Örebro!
För mer information kontakta:
Kauko Naavala, Veolia Transport, trafikchef för Kinnekulletåget, tel. 031-340 06 62, 0703-49 03 31
För förmedling av kontakter:
Västtrafiks presstjänst, tel. 0771-41 43 99

VÄSTTRAFIK AB, Box 123, 541 23 Skövde. Besöksadress: Stationsgatan, Resecentrum. Tel: 0500-46 44 00 Fax: 0500-48 91 48. Styrelsens säte: Skövde, org.nr. 556558-5873, www.vasttrafik.se