Dwarf Records

Välkommen på vår releasefest av musikteater-skivan "Äventyr i Magiska skogen"

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2014 08:10 CEST

I en liten dunge, bakom en stor sten finns en värld som inte många vet om. Där finns en magisk skog. Kanske hittar du hit någon gång ...En sagolik skiva fylld av glädje, spänning, sång, musik och framför allt av känslan att du är bra precis som du är.

Med Emma-Helena Berglund som Troll-Ulla och Märta Mus, Ida Segersten som Hilma Humla och Richard Klemmé som Nicke Nyckelpiga.

"Det är roligt när man vågar vara originell med musiken och ta ut svängarna genremässigt utan att tappa fokus på budskapet till barnen."
Björn Börjeson, Dwarf studio

Kulturförskolan som signades av skivbolaget Dwarf studio

En teaterpedagog, en låtskrivande musiker och en musiker till, på samma kulturförskola, vad blir det? Jo ett kulturarbetslag där kreativiteten blomstrar förstås! Till vardags håller vi till i Skogmans förskolor där vi har musikteater med barnen som går hos oss. Ibland åker vi på turné och glädjer andra med vårt sagoäventyr.

Kom och se föreställningen!
Releasefest: Torsdag 12 juni 16.00–18.00. Vi bjuder på mingelsnacks och barnvänliga drycker.
Föreställning: 16.30–17.00 får ni följa med på Äventyr i Magiska skogen. Plats: Restaurang Magnolia, Thorsten Levenstams väg 8 i Sköndal, på Stiftelsen Stora Sköndals område.

Kontakt: Skogmans förskolor: Irmela Lilja 076-110 52 27 Dwarf studio: Björn Börjeson 070-521 89 52

Klicka på länkarna nedan för smakprov från skivan.