Matjorden i Sverige AB

Välkommen som utställare/besökare till MatJordensdag 16-17 september 2017, Gullmarsberg säteri.

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2017 17:18 CEST

Succén från 2016 med närmare 6000 besökare fortsätter. I år kommer även Plöj SM 2017 att gå av stapeln på mässområdet vilket gör att vi räknar med drygt 15000 besökare.

En mötesplats för lantbruk, livsmedel & lokal produktion.
För andra året i rad går mässan MatJordens dag med fokus på mat från A-Ö. Dagarna är ett unikt samarbete mellan lantbrukare, maskinhandlare, råvaruhandlare, livsmedelsproducenter, livsmedelshandeln, skog och trädgårdsnäringen i Sverige. Det är en riktig familjedag i matens alla tecken.

Tillsammans vill vi lyfta fram det moderna lantbruket och dagens livsmedelsproduktion, då kopplingen mellan dessa helt försvunnit i debatten - Det finns eldsjälar och entreprenörer bakom den stora traktorn som ligger framför dig på vägen och bakom steken i kyldisken, potatisen i lådorna, din favoritkorv eller den där goda mjölken. Dessa åstadkommer de fantastiska varor som livsmedelshandeln till slut exponerar i sina butiker.
Nu samlas vi återigen för att visa upp oss på natursköna Gullmarsbergs Säteri utanför Uddevalla som ligger vackert utmed Gullmarsfjordens salta vatten i Bohuslän.

Matjordensdag arrangeras av Matjorden i Sverige AB, BMK Uddevalla och Gullmarsberg säteri.
I samarbete med ICA handlare, Citygross, Lantmännen maskin, Swedish Agro, Svenska John Deere, LRF, Stampen och Mix Megapol.