Riksföreningen för ambulanssjuksköterskor

Välkommen till Ambulansforum 2012

Pressmeddelande   •   Nov 12, 2011 13:17 CET

Mötesplatsen för alla inom den prehospitala akutsjukvården

Välkommen att möta våren i Malmö! Efter förra årets succé siktar vi i år på att bli ännu större.

Ambulansforum 2012 är en branschanpassad konferens och utställning som riktar sig till ambulanssjukvårdare, sjuksköterskor samt alla som levererar utrustning och tjänster inom den prehospitala akutsjukvården. Konferensen handlar bl.a. Ambulanssjuksköterskans kompetensbeskrivning och vad den innbär för branschen, Brottsplatsen, vår arbetsplats - Hur kan vi arbeta bättre, Hur säker är vår arbetsmiljö och hur kan vi göra den säkrare?, Varför finns inte vedertagna vårdkedjor nationellt?, Rikshospitalet - Ett traumasjukhus utan akutmottagning. Sjukvård vid publika evenemang - en falsk trygghet? Programmet håller på att sammanställas och är för tillfället inte helt färdigställt.

Vi satsar nu på att Ambulansforum ska blir den största och mest naturliga mötesplatsen för all personal i och kring ambulanssjukvården. Vi fortsätter satsa på ambulansforum.se och konferensen som ska återkomma varje år.

Ambulansforum 2012 genomförs den 24-25 april på Kockum Fritid i Malmö i den nya stadsdelen Västra Hamnen. Det blir föreläsningar, workshops, gruppdiskussioner och utställning med företag från branchen, bl.a. kommer ett antal fordonsleverantörer att medverka i utställningen. Konferenslokalen ligger några stenkast från Malmös centrum med ett stort antal hotell i närområdet. Från nya järnvägsstationen Malmö Nedre vid Centralstationen tar det bara några minuter att nå Kockum Fritid. Malmö Nedre har tågförbindelser med hela sydsverige inkl. Göteborg och Stockholm.

Välkommen att möta våren i Malmö!

Riksförningen för ambulanssjuksköterskor arbetar för en bättre och tryggare ambulanssjukvård i Sverige