Hushållningssällskapet

Välkommen till Borgeby Fältdagar 25-26 juni 2014

Pressmeddelande   •   Jun 24, 2014 08:34 CEST

Imorgon är det äntligen dags igen. Årets lantbrukshändelse i fält – mässan för alla som har lantbruk som främsta intresse och sysselsättning.

Borgeby Fältdagar 2014 erbjuder ett tematorg med innovativ lantbruksteknik – tekniska lösningar och produkter för dagens och morgondagens lantbruk. Årets nyhet bland maskindemonstrationerna är rapsetablering. Det blir dubbla jubileer för att fira 200 år med de skånska Hushållningssällskapen och 50 år med IAMFE, det internationella nätverket för fältförsöksteknik. Känn politikerna på pulsen och avgör hur mycket hjärtat slår för svenskt lantbruk detta supervalår, delta i utfrågningen första dagen.

I Gropen diskuteras markpackning och du kan studera rötter i närbild. Våra guider gör spännande nedslag bland demoodlingarna och förmedlar senaste nytt inom stråsäd, oljeväxter, vall, majs och ekologisk odling. I år finns även en odlingstunnel på plats.

Det är fler utställare än någonsin, 356. Rekordmånga seminarier hålls och som vanligt finns massor av maskiner i arbete. Mässan är en mötesplats väl värd att besöka. Varmt välkommen!

Mässans öppettider
onsdag 25 juni kl. 9.00–19.00, torsdag 26 juni kl. 9.00–17.00

Hitta till mässan
Kommer du söderifrån på E6:an från Malmö ta avfart nr 21 mot Lund, kommer du norrifrån på E6:an från Helsingborg och Landskrona ta avfart nr 22 mot Löddeköpinge.

Presskontakt Borgeby Fältdagar
Christina Persson, HIR Malmöhus, tel. 046-71 36 89, 0708-16 10 89, 046- 71 36 00 (vx) christina.persson@hushallningssallskapet.se

Mässansvarig Borgeby Fältdagar
Karin Håkansson, HIR Malmöhus, tel. 046-71 36 11, 0708-16 10 11

Borgeby Fältdagar i Skåne 25-26 juni 2014

2-dagars mässa i fält. Den naturliga mötesplatsen för professionella lantbrukare i norra Europa. Nya demoodlingar och nya maskinkoncept gör att mässan hela tiden fortsätter att utvecklas. Huvudarrangör är HIR Malmöhus, ett expansivt konsultföretag inom lantbruk och trädgård. Medarrangörer är Hushållningssällskapet Malmöhus och Kristianstad, Lantmännen, Väderstad, Yara samt Sparbanken Skåne.

Läs mer på www.borgebyfaltdagar.se och www.facebook.com/borgebyfaltdagar