Nätverk Arbetslivet

Välkommen till ett gott arbetsliv...

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2010 08:46 CEST

Som ung och nyutbildad drömmer du om att få komma ut och pröva dina kunskaper och vara till nytta, tjäna dina första egna pengar och få en massa nya vänner. Vilket steg ut i vuxenvärlden! Du är entusiastisk och hoppas på en massa roliga erfarenheter samtidigt som du bidrar med det du kan.

Blir det som du tänkte dig? Eller vad är det du kommer till? Arbetsplatsen som är väl anpassad efter de anställdas behov och hälsa? En chef som ser din kompetens och vet att använda den för verksamhetens bästa? Anställningar och papper i god ordning enligt alla lagar och regler? En självklar inställning om att alla människor är lika värda? Goda arbetskamrater som fungerar väl tillsammans och vill utveckla sina arbetssätt och sin verksamhet med kunden i fokus? Trivsamma pauser för återhämtning mellan arbetspassen? Handledning som hjälper dig att göra det bästa av dina kunskaper och erfarenheter? Eller något helt annat som möter dig?

Ja, hur ser vårt arbetsliv ut egentligen? Vad är det som gör det bra eller mindre bra?

Med den här bloggen vill vi hälsa dig varmt välkommen till ett gott arbetsliv! Vi hoppas kunna väcka dina tankar på vad som påverkar vårt arbetsliv, våra verksamheter och oss själva. Skribenterna drivs av en önskan om att bidra till ett gott arbetsliv, och jag tror att jag talar för oss alla när jag säger att vi är diskussionsglada.

Så välkommen att kommentera, fråga och diskutera med oss!

Jag önskar dig god läsning och hoppas få se dig ofta!

Maria Kullberg
maria@arbetslivet.se
initiativtagare till Ett gott arbetsliv, grundare av Nätverk Arbetslivet

-------------------------------------------------------

Nätverk Arbetslivet
Kontakt - Kompetens - Perspektiv
www.arbetslivet.se

Nätverk Arbetslivet vill verka för ett gott arbetsliv. Vi ordnar kompetensutveckling för och av medlemmarna, skapar kontaktytor mellan människor och branscher inom arbetslivsområdet, och de olika perspektiv som var och en bidrar med berikar vårt eget arbetsliv men också arbetslivet i stort.