GiveItForward

Välkommen till ett spännande inspirationsevent där bland andra Mona Sahlin berättar om framgångsrikt misslyckande

Pressmeddelande   •   Maj 27, 2014 11:34 CEST

Den 28 maj anordnar GiveItForward ett event där temat är framgångsrikt misslyckande. Vi bjuder in omvärldens mest inspirerande entreprenörer och ledare samt skapar mötesplatser för utbyte av idéer och inspiration. Varje delföreläsning är kort (ungefär 20 minuter). Det blir också god mat och dryck.

- Meningen med vårt event  är att kombinera banbrytande idéer med kreativa mötesplatser, säger Mona Abou-Jeib, ansvarig för GiveItForward.  Här kan man lyssna på bra idéer och nätverka med berikande människor, fortsätter hon.

GiveItforward vill i samarbete mellan ideell, offentlig och privat sektor skapa Sveriges största idérörelse för att bidra till att skapa tusentals nya jobb med sikte på 2020.

Startskottet för GiveItForwards arbete är idéplattformen Idea talks, där vi vill skapa mötesplatser för  entreprenörer, företagare, investerare och idéskapare. Där ska nya idéer i möte med andra få större möjligheter att växa.

Medverkande:  Gunilla von Platen (superentreprenör, investerare och TV profil från Draknästet), Mona Sahlin (superpolitiker och precis utnämnd till jury för Alla tiders entreprenörer), Johan Staël von Holstein (serieentreprenör, författare och samhällsdebattör), Susanne Liljenberg (serieentreprenör och en av grundarna bakom inredningskedjan Granit). Moderator är Annika Jankell,journalist och programledare.

Tid: 18.00 - 21.00

Plats: Grev Turegatan 30

Kontakt:
Caroline Bexius, pressansvarig, 0733-22 57 65.

Mer om GiveitForward:

I genomsnitt sitter varje person i Sverige på tre affärsidéer. De flesta saknar dock rätt kunskap, nätverk och kontakter för att gå från idé till företagande. Om fler fick rätt stöd finns stora chanser att man kan minska arbetslösheten rejält. Fyra av fem jobb skapas i mindre företag och om fler vågade och ville förverkliga sina idéer skulle vi kunna få ett rikare och mer inkluderande samhälle. Som exempel  kan nämnas att om kvinnor vågade och ville förverkliga sina affärsidéer i lika stor utsträckning som män, skulle ungefär en kvarts miljon nya arbetstillfällen skapas.