Folkpartiet

Välkommen till folkpartiets riksmöte 2006

Pressmeddelande   •   Mar 10, 2006 11:16 CET

Folkpartiets riksmöte 2006 äger rum den 25-26 mars på Malmömässan i Malmö. Ungefär tusen folkpartister från hela Sverige samlas för att ladda inför den kommande valrörelsen. Lars Leijonborg inledningstalar lördag kl. 12.30 på temat Kom igen Sverige! – så kan Sverige bli en vinnare i globaliseringens tid.

Lördagens tema är sammanhållning. Marit Paulsen och Erik Ullenhag talar kl. 15.30 om Mer trygghet i framtiden. Johan Pehrson talar kl. 16.15 på temat Fler poliser som gör rätt saker. Mauricio Rojas och Nyamko Sabuni deltar kl. 16.30 i ett seminarium om integrationsutmaningen.

Söndagens tema är kunskap och arbete. Jan Björklund talar kl. 10.30 på temat Klassresan börjar i klassrummet. Karin Pilsäter talar kl. 12.30 på temat Mer arbete.

Förutom ovanstående programpunkter genomförs 18 olika temaseminarier vid tre tillfällen under helgen. På lördagskvällen blir det fest på Slagthuset.

Ackreditering till riksmötet sker senast fredag den 17 mars på folkpartiets hemsida: www.folkpartiet.se/ackreditering.

Har du några frågor kring arrangemanget är du välkommen att höra av dig till presschef Niki Westerberg, 070-937 15 25 eller niki.westerberg@riksdagen.se

Varmt välkommen!

Johan Jakobsson