Folkpartiet

Välkommen till folkpartiets riksmöte 2007

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2007 13:28 CET

Folkpartiets kommunala riksmöte 2007 äger rum 21-22 april på Conventum i Örebro. Folkpartister från hela Sverige samlas. Lars Leijonborg inledningstalar lördag kl. 12.30.

Lars Leijonborg leder ett panelsamtal om Globaliseringens risker och möjligheter och håller därefter en presskonferens kl 14.15. Lördagen fortsätter på temat Tillväxt och vardagsmakt – bort med det klämda Sverige under Karin Pilsäters ledning. Därefter talar Cecilia Malmström om Liberal Europapolitik och Carl B Hamilton om Klimatet – vår tids ödesfråga.

Söndagen inleds med Nyamko Sabuni som talar på temat Egenmakt och utanförskap. Därefter leder Jan Björklund ett samtal om att sitta i majoritet eller opposition i kommunpolitiken. Han håller sedan i punkten Så vill vi reformera den svenska skolan. Erik Ullenhag talar avslutningsvis om folkpartiets idédebatt.

Förutom ovanstående programpunkter genomförs 28 olika temaseminarier vid tre tillfällen under helgen. Nytt för i år är att nio externa organisationer håller seminarier. På lördagskvällen blir det stor middag.

Läs mer om programmet och seminarierna på www.folkpartiet.se/komrix

Ackreditering till riksmötet sker senast söndag den 15 april på folkpartiets hemsida: www.folkpartiet.se/pressanmalan

Har du några frågor kring arrangemanget är du välkommen att höra av dig till pressekreterare Mikael Persson, 0708-54 90 65, mikael.persson@riksdagen.se

Varmt välkommen!