TANDBERG - en del av Cisco

Välkommen till framtidens videomöten på Tandberg Live

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2010 12:03 CET

Den 23 november arrangerar Tandberg, som nu är en del av Cisco, årets stora händelse inom videomötesteknik. Då är det dags för årets Tandberg Live där Fredrik Skavlan kommer att dela med sig av sina bästa kommunikationstips och några av Tandbergs kunder som CERN, ICA och NAV (Norske Arbeids og Velferdsetaten) kommer att berätta om deras lyckade erfarenheter av videomöten.

• Paola Catapano, simultantolk och forskningskommunikatör vid CERN, tar oss med på en expedition från CERN till Antarktis och förklarar hur hon använder videokonferens i sitt spännande arbete, världen över.
  • Thord Arbin, Technical Owner på ICA, kommer att berätta om ICAs ”videoresa”, som inte bara reducerat kostnader och koldioxidutsläpp, utan även bidragit till att korta time-to-market och effektivisera projekt inom såväl HR som Supply Chain.
  • Bjørn Almaas berättar om hur NAV, med mer än 14 000 anställda och 457 kontor över hela Norge, utnyttjar Tandbergs videokonferenslösningar för att förbättra kommunikationen både internt och externt och samtidigt reducerar både resekostnader och koldioxidutsläpp.

Dessutom kommer Niklas Andersson, landschef för Cisco Sverige, att berätta om varför Cisco valde att förvärva Tandberg och berätta om de nya möjligheter som förvärvet ger för företagets kunder. Snorre Kjesbu, VP TelePresence Systems Business Unit på Tandberg/Cisco, berättar om trender och framtidsvisioner för branschen medan Annicken Rød, Kulturambassadör på Tandberg/Cisco, belyser möjligheterna som verkligt gränslös kommunikation ger.

Läs mer om Tandberg Live på www.tandberglive.se där även hela programmet och mer information om talarna finns.

Plats: Hotell Courtyard på Rålambshovsleden 50, Stockholm

Tid: Tisdag den 23 november från kl. 11.30

OSA till martin.agren@hillandknowlton.com senast 20 november.

För mer information:
Anna Öhrlund, TelePresence Video Marketing Manager, TANDBERG Sverige
Mobile: + 46 709 56 89 52
Video: anna.ohrlund@tandberg.com
E-mail: anna.ohrlund@tandberg.com

TANDBERG, som numera ingår i Cisco TelePresence Technology Group, är den ledande globala leverantören av produkter och tjänster för telepresence, HD-videokommunikation och mobil video. TANDBERG utvecklar och tillverkar system och programvara för överföring av video, röst och data och finns i fler än 90 länder. För mer information, besök www.tandbergsweden.se