Lunds Energi AB

Välkommen till invigningen av Lunds första laddstolpe för elbilar!

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2009 11:49 CET

Pressinbjudan till torsdagen den 10 december

Att ställa om samhällets val av fordonsbränsle är inte gjort i en handvändning, därför är det hög tid att sätta igång. Inom Lunds Energikoncernen arbetar vi aktivt med att bli ett klimatneutralt företag och hoppas att resten av samhället vill göra oss sällskap. Därför är vi mycket glada att nu kunna genomföra en satsning tillsammans med LKF, som ser detta som en naturlig del i sitt miljöarbete att skapa möjligheter för sina hyresgäster att leva miljövänligt och resurssnålt.

Redan nu finns ett relativt brett utbud av bilar som drivs med fordonsgas, men parallellt sker mycket spännande utveckling med bilar som helt eller delvis framdrivs med elektricitet. Lunds Energi startar nu utbyggnaden av publikt tillgängliga laddstolpar i Lund. I den första etappen blir det tre stycken och i samarbete med LKF kommer den allra första att placeras på Karhögstorg.

Vi vill gärna att du dyker upp och firar detta tillsammans med oss!

När: Torsdagen den 10 december kl 10.

Var: Karhögstorg i Lund.

Hur: Med glögg och lussekatter. Lars Bergvall, ordförande i LKF, samt Christer Wallin, ordförande i Lunds Energikoncernen, inviger med första laddningen.

Peter Fogelklou, Tf informationschef, Lunds Energi
Gunilla Flygare, Marknadschef, LKF