Kristdemokraterna, KD

Välkommen till Kristdemokraterna, Lars Wohlin

Pressmeddelande   •   Apr 10, 2006 08:41 CEST

- Jag är glad över att Lars Wohlin valt att ta steget och bli kristdemokrat. Han är en mycket erfaren och kompetent person med stort kunnande, inte minst på det ekonomiskt-politiska området. Wohlins ställningstagande bidrar till att öka sannolikheten för en ny regering i höstens val.

Det säger Göran Hägglund i en kommentar till att europaparlamentariker Lars Wohlin ansluter sig till Kristdemokraterna och därmed lämnar Junilistan. Lars Wohlin kandiderar till riksdagen på kristdemokraternas lista i Stockholms län. I en debattartikel i Dagens Nyheter förklarar Lars Wohlin varför han nu väljer att bli medlem i kristdemokraterna.

- Det behövs en ny regering för en mer framstegsvänlig politik med svängrum för individ och företagande och med större hänsyn till de människor som på olika sätt behöver stöd, skriver Lars Wohlin i artikeln.

- Jag har funnit att kristdemokraternas värderingar och politik överensstämmer mer med vad jag har förutsättningar att, inom Junilistans ram, verka för i svensk politik. Därför har jag beslutat att lämna Junilistan och inför riksdagsvalet den 17 september verka för kristdemokratera och för den borgerliga alliansen, skriver Lars Wohlin.

För mer information:

Jakob Forssmed