Kultur i Väst

Välkommen till Musik i Väst Expo 2007

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2007 16:00 CET

På måndag och tisdag kommer arrangörer från hela regionen till Hotel 11 i Göteborg för att besöka Musik i Väst Expo 2007. Här presenterar vi vårt utbud för säsongen 2007-2008 med musik för alla i Västra Götalands 49 kommuner. För gamla och unga och alla däremellan, i olika genrer, både att lyssna till och att spela själv.

På Musik i Väst Expo får arrangörerna smakprov ur nästa säsongs beställningsbara produktioner. Allt presenteras också i våra rykande färska kataloger som finns på Expo.

Program Musik i Väst Expo

Måndagen den 26 februari kl 12.00–16.00 Senior & omsorg
Sju korta konserter som får oss att vilja sjunga, snyfta, skratta, minnas, filosofera och dansa om vartannat.

Tisdagen den 27 februari kl 09.00–15.00 Barn & ungdom
Musik från jordens alla hörn, från havens djupaste djup till Andernas högsta toppar. Äventyr för små nyfikna barn och utmaningar för tonåringar som redan tycks veta allt. Smakprov kommer på hela 14 föreställningar.

Tisdagen den 27 februari kl 18.00–21.30 Offentliga evenemang och fortbildning & kurser
Årets Musik i Väst-artister för offentliga konserter spänner som vanligt över väldigt många stilar och genrer. Klassisk stråkkvartett, pampig barockorkester, fyrstämmig folksång, enstämmig rap, fransk jazz, amerikansk blues, danska slagverk och rivig svensk visrock. Åtta liveframträdanden varvas med andra typer av presentationer. Dessutom ges en inblick i vår omfattande amatörverksamhet med kurser, fortbildningar och andra inspirationsprojekt.

Läs mer om Musik i Väst Expo på vår hemsida www.miv.se

Välkommen!
Redaktioner som vill komma till Musik i Väst Expo kan anmäla sig enligt nedan.

Carita Forslund på Musik i Väst
E-post: carita.forslund@miv.se

Eller

Elisabeth Ekström på Musik i Väst
E-post: elisabeth.ekstrom@miv.se

Hitta ttill Musik i Väst Expo
Hotel 11 ligger alldeles intill Eriksbergshallen, på Maskingatan 11. Ta buss 16 från Brunnsparken, läge D (mot Eketrägatan). Kliv av på hållplatsen Eriksberg Krokäng. Restid 15 min. Se www.vasttrafik.se för mer resinformation.

___________________________
Musik i Väst
SE 400 10 GÖTEBORG

Huvudkontor: Vallgatan 38
tel: 031 10 21 00
fax: 031 10 21 01

e-post: info@miv.se

Musik i Väst är en del av Västra Götalandsregionen.