Energikontoret Östra Götaland

Välkommen till Östergötlands årliga BIOGASDAG

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2012 14:20 CEST

TEMA: Lösningar för större mängd biogas ut på marknaden

För fjärde året i rad arrangeras nu Östergötlands Biogasdag. I år samkörs den med regionens stora satsning Energi Öst 2012 på Cloetta Center i Linköping. Särskilt fokus kommer vara på att öka samarbetet och koordineringen av insatser för ökad biogasproduktion inom lantbruket. Idag lyckas inte produktionen hålla jämna steg med efterfrågan. Hur löser vi och matchar produktionen med den växande efterfrågan i fordonsgassektorn?

Kom och ta del av hur bl. a. Jordbruksverkets nya GD, Leif Denneberg och Gröna Bilisters ordförande Jakob Lagercrantz ser på den expanderande biogasproduktionen och den pågående utvecklingen av hållbara transporter. Dessutom ges praktiska exempel på produktion, distribution och användning av biogas som fordonsbränsle idag. Och självklart ser vi fram emot intressanta diskussioner.

Plats: Cloetta Center, Triangelbaren plan 3, Linköping
Tid: Fredag 5 oktober 2012 kl 11.00 -- 13.50

Media är välkommen att delta under hela eller delar av seminariet.

INBJUDAN OCH PROGRAM!

Årets Biogasdag arrangerar Energikontoret Östra Götaland i samarbete med AgroÖst, LRF Östergötland, Länsstyrelsen Östergötland och Biogas Öst.

Har du frågor om biogasdagen?
Kerstin Konitzer, VD, Energikontoret Östra Götaland,
E-post: kerstin.konitzer@energiost.se.

Energikontoret Östra Götaland utvecklar och driver projekt och utbildningar för regionens kommuner, företagare och invånare för att använda energi effektivare och att välja förnybar energi.