Sonet Film AB

Välkommen till pressvisning av NÄR HJÄRTAT BLIR VARMT

Pressmeddelande   •   Mar 07, 2006 14:04 CET

På torsdag 9 mars klockan 10.00 pressvisar vi Brad Mirmans film NÄR HJÄRTAT BLIR VARMT på Bio Victor, Filmhuset, Borgvägen 1 i Stockholm.

I huvudrollen ser vi Harvey Keitel (Pianot, Smoke) som den amerikanske författaren Weldon Parish, övriga roller innehas bland annat av Joshua Jackson (Dawson's Creek, Cursed), Claire Forlani (Meet Joe Black, The Rock) och John Rhys-Davies (Sagan om ringen).

Den ordinarie pressvisningen äger rum måndag den 20 mars klockan 10.00 på Bio Victor, Filmhuset, Borgvägen 1.

NÄR HJÄRTAT BLIR VARMT (The Shadow Dancer) är en kärlekshistoria som utspelar sig i det vackra Toscana.

Jeremy Taylor (Joshua Jackson) är en ung ambitiös bokförläggare med egna författardrömmar. När han skickas till Italien för att hitta den mytomspunna författaren Weldon Parish (Harvey Keitel) och förhoppningsvis få kontrakt på hans kommande bok möter han sitt livs utmaning. I en av Weldon Parish döttrar möter han även sitt livs stora kärlek.

Under de tjugo år som förflutit sedan han publicerade sitt magnumopus "Skuggdansaren" har den store amerikanske författaren Weldon Parish dragit sig tillbaka och isolerat sig i en liten by i Toscana på den italienska landsbygden. Weldon, som under sin tid utanför rampljuset blivit en levande legend, spenderar sin tid med vänner, vin, hästar och sina tre döttrar. Samt att med alla tänkbara medel jaga bort nyfikna journalister och publicister på jakt efter nästa stora bästsäljare.

NÄR HJÄRTAT BLIR VARMT har biopremiär 24 mars 2006. Filmen är 1 timme och 40 minuter.

Martin Strömberg
Sonet Film