Svensk Form

Välkommen till pressvisning av Swedish Love Stories 21 april i Superstudio Píu i Milano

Pressmeddelande   •   Apr 15, 2009 13:22 CEST

Ewa Kumlin, VD, Svensk Form presenterar projektet och Peter Ullstad, arkitekt, Codesign, berättar om utställningen och presentationen. På plats finns också alla deltagande formgivare och företag för att svara på frågor.

Datum:21 april

Tid:Kl. 16.00 - kl.17.00

Plats:Superstudio Píu - TEMPORARY MUSEUM FOR NEW DESIGN, zon 19.
Via Tortona nr 27, Milano, Zona Tortona

OSA senast 17 april till lotta.signeul@stofair.se eller 08-749 43 79. Medtag utskriven inbjudan för inträde.

Inbjudan
Karta

I samband med möbelmässan i Milano 22-27 april anordnas den svenska designsatsningen "Swedish Love Stories" av Svensk Form i samarbete med Stockholm Furniture Fair, Codesign, VisitSweden, Exportrådet, och Stockholm Business Region. Utställningen fokuserar på berättelserna bakom designföremålen och deras tillkomst, mötet mellan formgivare och producent och kärleken till materialen, naturen och människorna.

Medverkande är Alexander Lervik, Anki Gneib, CKR, Form Us With Love, Martin Bergström, Monica Förster, Nina Jobs, NoPicNic, Sara Berner, Sara Szyber, TAF Gabriella Gustafson & Mattias Ståhlbom, Thomas Eriksson, WIS, Åsa Jungnelius, Asplund, Arvesunds, Arvidsson Textil, Ateljé Lyktan, Bolon, Brighthandle, Carl Malmsten, Dark, David Design, Emy Little, Fagerhult, Gallerie Pascale, Gärsnäs, Johanson Design, Liljeholmens, Minerva Trädgårdar, Mitab, NC Möbler, Nordic Light Hotel, Officeline, Orrefors/Kosta Boda, packoflove, Saas instruments, Tonium, Trä- och Möbelindustriförbundet ochT1000.

Tack till Bolon och GalaWines.

För mer information kontakta:
Peter Ullstad peter@codesign.se
Anna Furén anna@codesign.se