Förbundet S:t Lukas

Välkommen till S:t Lukasdagarna 19-20 november 2010, Immanuelskyrkan i Stockholm

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2010 15:02 CET

Press som vill närvara under något föredrag eller hel dag kan anmäla sig till förbundet S:t Lukas kommunikatör lena.bergquist@sanktlukas.se eller skicka ett sms på 073-901 96 05. Vill ni ställa frågor om S:t Lukasdagarna går det bra att kontakta direktor Anders Persson på tel 070-676 03 81 eller mejla anders.persson@sanktlukas.se. Förbundets ordf Leni Björklund, nås genom kommunikatör eller direktor, enligt ovan.

S:t Lukasdagarna - Utbildnings- och inspirationsdagar -  för alla som är intresserade av psykoterapi och existentiella frågor. Deltar i utbildningsdagarna gör även S:t Lukas leg psykoterapeuter och medlemmar.

Över 160 deltagare har anmält sig för att lyssna till leg psykolog Tor Wennerberg som håller föredrag om Mentalisering och positiv psykologi, leg psykolog Ingrid Gråberg berättar om Ungdomars relationer på nätet, Tomas Axelson, lektor i religionsvetenskap med medieinriktning på DU, berättar om Film som den fattiges terapi, Stockholms Stadsmissions leg psykoterapeut och leg psykolog Jan Löwdins föredrag handlar om Psykoterapi med unga män. Leg psykoterapeut Gun Svensson och präst samt leg psykoterapeut Ingvar Bengtsson reder ut de existentiella frågornas plats inom psykoterapin. Vi bjuder på många fler föredrag och seminarier, läs mer om programmet på S:t Lukasdagarna på www.sanktlukas.se.

Välkomna till Immanuelskyrkans konferenslokaler, Kungstensgatan 17, Stockholm. Fredagens och lördagens föredrag börjar kl 9.

Förbundet S:t Lukas omfattar ett fyrtiotal psykoterapimottagningar och ett trettiotal ideella föreningar i hela Sverige. S:t Lukas erbjuder psykoterapi och handledning samt flera typer av tjänster för företag och organisationer. Vi erbjuder även en anpassad helhetslösning för krisstöd till chefer och hela arbetslag samt telefonjour. Våra ideella föreningar erbjuder föreläsningar och möten – alltid med människan i centrum. Förbundet S:t Lukas har arbetat med dessa frågor sedan 1939. Anders Persson är direktor i förbundet S:t Lukas och Leni Björklund är ordförande.