Naturskyddsföreningen

Välkomna till en dag för klimatet

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2011 14:34 CET

Naturskyddsföreningen ordnar en klimatdag i Stockholm den 18 mars. Syftet är att sprida inspiration, ideer och erfarenheter kring lokalt klimatarbetet.

Talare är Göran Persson, fd statsminister, Ann-Sofie Andersson, kommunstyrelsens ordförande i Östersund (S), Bo Frank, kommunstyrelsens ordförande Växjö (M) och Svante Axelsson, generalsekreterare Naturskyddsföreningen.

Men det viktigaste är att vi ska hålla workshop och dela med oss av varandras ideer och lösningar.

Bifogar inbjudan i detta mail. Hoppas du har möjlighet att sprida denna som arbetar med miljö, klimat och boende-frågor.
Priset 900 kronor och ska täcka våra utgifter, ett självkostnadspris med andra ord.

Anmälan görs längst ner på webbsidan:
www.naturskyddsforeningen.se/endagforklimatet

Anders Grönvall, projektledare klimat på Naturskyddsföreningen
anders.gronvall@naturskyddsforeningen.se 070-6554619
Naturskyddsföreningen är en ideell miljöorganisation med kraft att förändra. Vi sprider kunskap, kartlägger miljöhot, skapar lösningar samt påverkar politiker och myndigheter såväl nationellt som internationellt. Dessutom står vi bakom världens tuffaste miljömärkning Bra Miljöval. Klimat, hav, skog, miljögifter och jordbruk är våra viktigaste arbetsområden. Föreningen har 184 000 medlemmar och finns i lokalföreningar och länsförbund över hela landet. Välkommen att bli medlem, skänka en gåva eller bli företagssponsor. www.naturskyddsforeningen.se | Mobil hemsida (wap): mobil.naturmob.se | Pg 90 19 09-2 | 08-702 65 00