Enmusa Music

Vänersborgsbandet Searching For Serenity släpper sitt första album

Pressmeddelande   •   Jan 15, 2020 11:35 CET

Rockbandet Searching For Serenity släpper sitt första album på deras egna skivbolag FACT Records AB den 31 januari. Låtarna är skrivna av bandet själva och för produktionen står producenten Tony Malmberg (The Playtones, Selkama, Andreas Carlsson & The Moonshine Band, The Rumble) på Fate Sound Productions.

Det senaste året har bandet utvecklats från att ha stått i ett garage och repat med de tre medlemmarna, Tommy Mellgren (bas), Andreas Axelsson (trummor) och Christian Hagel (gitarr) till att hitta nya sångaren Fredrik Vintlöw och utveckla låtskrivandet mer.
"När jag kom med i bandet hade de redan så pass mycket låtmaterial att vi nästan kunde pussla ihop ett helt album", säger sångaren Fredrik
Nu har de kompletterat några låtar från Fredrik och ett samarbete med producenten Tony Malmberg som varit en stor tillgång och hjälp för bandet både produktionsmässigt och för att hitta till deras eget sound.

” Det är inte alltid att det går så fort att hitta en sådan kemi med band man jobbar med, men med det här gänget klickade det direkt! Det har varit en grym resa, ett fantastiskt samarbete och jag kan inte vara nöjdare med resultatet! ”, säger producenten Tony Malmberg

Först ut ifrån kommande album var låten och videon Shadow In The Dark som släpptes i december. Videon producerades av regissören Patric Ullaeus på Revolver Film Company fick vi möjlighet att skapa en video som definierar oss som ett band, redig rock/punk

Albumet Demise släpps den 31 januari på deras egna bolag FACT Records AB

För mer information om Searching For Serenity

Facebook: https://www.Facebook.com/searchingforserenitymusic/

Youtube https://www.youtube.com/channel/UCGu7ODXCOY1LHDo5HrVkGgw

Instagram: https://www.Instagram.com/SFS.Music/

För information och intervjuförfrågningar kontakta: tel: 0735 32 63 61 eller

Management@factrecordsab.com

Enmusa Music jobbar med PR och kommunikation inom kultur och nöjesindustrin.  Vi jobbar även med projektledning, rådgivning och förlagsverksamhet. Sedan starten 2003 har uppdragen varit många och åt både svenska och utländska uppdragsgivare.  Uppdragen är främst från kultur och nöjesbranschen.

Member of Music Business Independent Network www.mbin.net