60plus Gruppen i Sverige

Vänskapsklubben 60plus.se i ny kostym

Pressmeddelande  •  2009-11-16 12:59 CET

Den enda vänskapsklubben på nätet enbart för seniorer över 60 år har genomgått en ansiktslyftning!

Sajten skapades i april 2008 av Laila Fridh och Pia Hansson. Idén var att bygga en egen plattform åt "den bortglömda" målgruppen 60 plus och skapa möjligheter att få nya vänner över hela landet, delta i diskussionsgrupper och debatt, ägna sin tid åt gemensamma aktiviteter, klubbträffar, utflykter, resor mm. Utifrån medlemmarnas önskemål och intressen skapades klubbar, klotterplank, kalendrar, tävlingar och forum.

Växte ur portalen

60plus.se har snabbt utvecklats och efter 15 månader har 2000 personer betalat 150 kronor för ett års medlemskap. I takt med det snabbt ökande medlemsantalet har behovet växt av en modernare portal med flera funktioner och större utrymme för samarbetspartners och annonsörer.

Uppdraget att skräddarsy en ny kostym åt 60plus.se fick IT-Arkitekterna i Luleå. Målsättningen: att skapa en snyggare, snabbare och mer lättillgänglig plattform med hög igenkänningsfaktor från den gamla så att användarna snabbt och lätt hittar sina funktioner.

IT-Arkitekterna fick uppdraget att utveckla nya 60plus.se

Lars Sjöberg, projektledare IT-Arkitekterna beskriver uppdraget på detta sätt: "Det mest kreativa momentet är själva ramverket med tillhörande bilder och navigering. Vi såg många möjligheter till nya funktioner som går att göra på denna plattform och mot denna målgrupp. Vi utvecklar .NET samt Java och har försökt att förenkla navigeringen, göra 60plus.se mer tillgängligt, snyggt och inbjudande" fortsätter Lars Sjöberg

Laila Fridh tillägger: "Vi införde en enhetligare design, antalet klubbar reducerades, det tillkom en klubbfoajé. Det visas slumpmässigt utvalda dagböcker och fotoalbum, veckans fråga och namnen på dem som fyller år. Nu finns det också flera sökmöjligheter.

60plus.se har under de senaste månaderna förstärkts med två nya medarbetare - en administratör och en pressassistent/webguide. Teamet kommer fortsätta att förbättra och utveckla sajten genom en kontinuerlig kontakt med medlemmarna. Grundkonceptet är oförändrat - det är medlemmarna själva som bestämmer innehållet.

Målet är att bygga upp 60plus.se till ett starkt varumärke som så småningom kommer att utvidgas utanför Sveriges gränser.

Om IT-Arkitekterna

IT-Arkitekterna ärett expansivt och framgångsrikt bolag som startades 1996. IT-Arkitekterna har huvudkontor i Stockholm, och finns även i Uppsala, Luleå, Västerås, Norrköpingoch Sundsvall.

Om 60plus.se

60plus.se är en vänskapscommunity på nätet för män och kvinnor över 60 år. I april 2008 startade 60plus.se som snabbt har blivit populär bland seniorer över 60 år som söker nya vänner.

Besök www.60plus.se. För mer information kontakta Elena Ström, pressassistent, mobil 076-2093102 info@60plus.se.

60plus.se är en vänskapsklubb på internet för alla som fyllt 60 år. 60plus.se ingår i Relationsmäklarna i Sverige.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom