Nulink - Linköpings näringslivsbolag

Världen intresserar sig för Linköping!

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2014 06:00 CEST

Ett flertal företag från Linköping och Finspång samt representanter från offentlig sektor är inbjudna att delta under Nordiska Handelskammarens besök i Sverige. Torsdagen den 4 september kommer det en delegation ifrån Nordiska Handelskammaren i Mexiko och motsvarigheten till Business Sweden i Mexiko (ProMexico) på besök i Östergötland.

De välkomnas av Landshövding Elisabeth Nilsson under en officiell middag på Linköpings slott.

Program:

• 4/9 kl 19.00 Välkomstmiddag hos Landshövding Elisabeth Nilsson på Linköpings slott
  • 5/9 kl 9:00 Studiebesök SAAB i Linköping
  • 5/9 kl 12:00 Lunch
  • 5/9 kl 13:30 Studiebesök Tekniska Verken Linköping
  • 5/9 kl 19.00  Diskussion om framtiden, middag med Mexikos Sverigeambassadör

Bakgrund

Mexiko är världens fjortonde största ekonomi och med 115 miljoner konsumenter tillhör landet den grupp större medelinkomstländer som förväntas växa mest framöver. Tillväxtpotentialen är stor i många av de sektorer där svenska företag är konkurrenskraftiga som inom miljö-och energi, logistik och flygindustri. Mexiko visar stort intresse för företag från Norden inom dessa branscher och man har valt att förlägga sitt besök i Sverige till Östergötland.

Information om vilka möjligheter detta kan innebära regionen och dess näringsliv ges av följande kontaktpersoner:

Per Widman Nulink AB

Nils Ekman, Konsult Nulink AB
Tel: 070 940 07 47

____________________________________________________________________________________
Nulink, Linköpings näringslivsbolag
Storgatan 58, Telefon 013-33 66 00, E-post info@nulink.se, www.nulink.se

Linköping - En kommun som växer
Linköping har snabbt vuxit till landets femte största kommun med  150 000 invånare. Tillsammans med Norrköping utgör vi centrum i en av landets viktigaste tillväxtregioner. I Linköping finns över 10 000 registrerade företag och tillsammans med Linköpings Universitet, där 27 600 studenter återfinns skapas unika förutsättningar för att bo och leva men framför allt för att driva företag.
www.nulink.se