Fujifilm Sverige AB

Världens första 3D-digitalkamerasystem som inte kräver specialglasögon

Pressmeddelande   •   Jul 30, 2009 09:51 CEST

Fujifilm är först i världen med att lansera en 3D-digitalkamera där du inte behöver använda specialglasögon för att kunna se effekten.
- Med denna banbrytande bildteknologi bevisar Fujifilm än en gång att man ligger långt fram i den tekniska utvecklingen, säger Bente Vikenes, produkchef.

Världens första 3D-digitalkamera som inte kräver specialglasögon
Världens första 3D-digitalkamerasystem som inte kräver specialglasögon är här. Med den banbrytande bildteknologin FinePix Real 3D System lanseras nu 3D-kameran FinePix Real 3D W1 och bildramen FinePix Real 3D V1.

FinePix 3D W1 kamera och bildram kommer att finnas på marknaden från oktober 2009, och ca-priset för kamera och bildram är 11 000 kr.

Läs mer om FinePix Real 3D W1 här >>

FinePix Z35 - om du vill vara festens mittpunkt
FinePix Z35 är uppföljaren till Z30 i nya fräcka färger. FinePix Z35 är en ung och trendig modell som kompletterar en trendig garderob - alltid klar att fånga ögonblicken i ett socialt liv.

Kameran finns i vit/rosa, svart/silver, grön, lila och blå och kommer på marknaden från september. Ca-pris 1799 kr.

Läs mer om FinePix Z35 här >>

FinePix J27/J30 - prisvärd design och teknologi
FinePix J27/J30 är den lilla slanka kameran som ger dig mycket för pengarna. Bakom en tunn och läcker design gömmer sig den senaste tekniken. FinePix J27 har 10 Megapixel och FinePix J30 har 12 Megapixel.

Modellerna finns på marknaden från september. Ca-pris 1499 kr/ 1699 kr.

Läs mer om FinePix J27 här >>

Fujifilm A170/A220 - panoramabilder till ett bra pris
Fujifilm A170 är den perfekta kameran för nybörjaren som är på jakt efter en prisvärd kamera som på ett enkelt sätt ger bra bilder. Fujifilm A170 är en 10 Megapixel-kamera med flera spännande funktioner som tidigare varit förbehållet de lite dyrare modellerna. A170 har 10 Megapixlar och A220 har 12 Megapixlar.

Modellerna finns i svart och silver och kommer ut på marknaden från september. Ca-pris 999 kr / 1199 kr.

Läs mer om A170 här >>

Högupplösta bilder hittar du på http://www.fujifilm.co.uk/presscentre/imagebank

Kontakt för mer info:
Bente Vikenes, produktchef kameror
tel: +47 22 73 60 66 e-post:
bente.vikenes@fujifilm.no

Fujifilm Sverige AB är generalagent för produkter från Fujifilm Corporation inom affärsområdena Foto, Grafiska Produkter samt Medicin. Produktsortimentet sträcker sig från engångskameror till avancerade bildhanteringssystem i digitala nätverk. Fujifilm Sverige AB är ett dotterbolag i Axel Johnson International.

Axel Johnson International marknadsför och distribuerar komponenter, system och kundanpassade lösningar till industriella företag samt till lokala distributörer och återförsäljare. Verksamheten bedrivs i fyra affärsområden: Forankra, AxFlow, AxIndustries, och AxImage. Koncernen omsätter 6 miljarder SEK på årsbasis och är representerat i ett 20-tal länder i Europa. Axel Johnson International ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB som ägs av Antonia Ax:son Johnson med familj. För ytterligare information www.axinter.se.

Fujifilm Sverige AB Box 23086 104 35 Stockholm press@fujifilm.se Vxl: 08-506 141 00 Org nr: 556035-3814