Oriflame Cosmetics

Världens första läppstift med lager av pigmentpuder

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2012 17:01 CEST

Många drömmer om att ha silkeslena och läckra läppar och vad är egentligen mer lyxigt än satin? Oriflame lanserar nu nya Power Shine Lipstick med ett koncentrerat lager av pigmentpuder och som är en oslagbar kombination av fyllig färg och en finish med satinkänsla. Helt enkelt ett måste!

Power Shine Lipstick är en av Oriflames mest älskade produkter – därför lanseras nu läppstiftet i åtta nya satinnyanser, skapad med en ny puderlagerteknologi, för en silkeslen känsla och glammig glans.

– Power Shines glans i kombination med satinkänslan är en ”match made in heaven,” säger Therese Olsson PR- och produktchef för Oriflame Sverige och Norge.

Power Shine Satin Lipstick är världens första läppstift med puderlagerteknologi. Den inre Power Shine-basen och det yttre puderlagret ger en härlig finish. Den koncentrerade formulan med fyllig satinfärg varar länge och 3D-ljus-teknologin ger fantastisk glans. Resultatet är en intensiv, glansig färg som håller i upp till fyra timmar.*

Det nya läppstiftet kombinerar alltså ett koncentrerat lager av pigmentpuder med reflekterande metashinepärlor som skapar en otrolig glans. Med en behaglig konsistens är läppstiftet lätt att applicera och dess vårdande ingredienser återfuktar läpparna.

– Med åtta nya nyanser finns det ett Power Shine Lipstick Satin för varje tillfälle. Finns det något bättre än läckra läppar som både ser och känns fantastiska ut? säger Therese Olsson.

*Konsumenttestad på 135 kvinnor i över fyra veckor.

För mer information, bilder och produktprover, vänligen kontakta:

Therese Olsson, PR & Produktchef
Oriflame Cosmetics AB
E-post: therese.olsson@oriflame.com
Mobil: 076 - 542 24 73

Om Oriflame

Oriflame Cosmetics grundades i Sverige 1967 av Jonas och Robert af Jochnick och deras vän Bengt Hellsten. Idag är Oriflame ett internationellt, direktförsäljande kosmetikföretag med försäljning i över 60 länder och en omsättning på omkring 1.5 miljarder euro om året. Oriflame har ett brett produktutbud av innovativa skönhetsprodukter inspirerade av naturen. Dessa produkter marknadsförs av omkring 3.6 miljoner oberoende konsulenter. Respekt för medmänniskor och natur är en viktig del av företagets kultur. Oriflame stödjer ett flertal välgörenhetsorganisationer världen över och är bland annat medgrundare av World Childhood Foundation. Oriflame är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Läs gärna mer om Oriflame på oriflame.se