T-post AB

Världens första t-shirtmagasin släpper interaktiv t-shirt med inbyggt 3-D spel via din webkamera.

Pressmeddelande   •   Jan 20, 2010 11:27 CET

Från och med denna vecka så kan alla T-post prenumeranter använda sin nyaste t-shirt framför webkameran och spela Sten Sax Påse mot en animerad 3-D arm. Armen växer ut från t-shirtens speciella tryck.

Se preview: http://www.youtube.com/watch?v=tIof7yEsOn8

Nyheten bakom det 51:a numret av T-post tolkas av den svenska designern Marc Strömberg. För att kommentera framtidens tänkbara collegeutbildningar använder T-post sig av den banbrytande “augmented reality-tekniken” och banar därmed ny väg för vad mode kan innebära och hur det kan presenteras.

Med utbildningar som striptease-research och marijuanaförsäljning till populär TV logik och "underwater basket weaving", så är dagens college inte längre sig likt. Sex, droger och återhämtning brukar tidigare ha varit aktiviteter utanför skolan, idag är det en del av kursplanen.

Medan vi antagligen får vänta med att se om T-post's profetia om den framtida högre utbildningen Sten Sax Påse kommer att besannas och kommer att lära collegestudenter världen över en ny affärs-förhandlings-konst, så har en ny trend inom mode startat här, tack vare T-post och deras innovativa tillämpning av "augmented reality".

Fakta om T-post

T-post bygger på att genom nyhetsartiklar, som man bär i form av en t-shirt, inspirera till dialog mellan människor. Verktyget är en prenumerationslösning av designade t-shirts med intressanta nyheter från hela världen På t-shirtens insida finns en ny artikel varje nummer samt en text om designern som tolkat artikeln grafiskt.

T-post har kontoret i Umeå och samarbetar med designers över hela världen. Varje nummers upplaga tillverkas för de befintliga prenumeranterna vilket gör att det inte överproduceras några nummer och inte går att få tag i ett speciellt nummer i efterhand. För att skapa originella t-shirts plockas en ny designer in för varje nummer och här föredras designers med ett starkt personligt uttryck.

För bilder och mer information:

www.t-post.se/press och http://www.t-post.se/about/all-about-t-post

T-post: Peter Lundgren, peter@t-post.se, +4670 - 227 48 02