Southside Stories

Världens största löparklubb ger ut antologi i samarbete med Kalla Kulor Förlag

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2016 13:50 CEST

Löpning är idag en etablerad folkrörelse som ständigt hittar nya uttryckssätt, från gruppjogg med kollegorna till internationella maratontävlingar på alla upptänkliga underlag – bara fantasin sätter gränserna och de löpfrälsta blir allt fler. I nya antologin Några varv runt jorden, bara delar skribenter från löparklubben Lonesome Runners med sig av personliga och inspirerande berättelser om löpglädje.

Löparklubben Lonesome Runners startades av vännerna Fredric Askerup och Johan Tengelin och var till en början en intern angelägenhet. Men när Lonesome Runners flyttade in på Facebook 2009 växte snart medlemsantalet och idag samlar forumet över 11 000 aktiva medlemmar som utbyter tips, startar löpkampanjer och peppar varandra i ur och skur. Några varv runt jorden, bara samlar texter från ett antal medlemmar som delar med sig av de stunder då de själva känner den allra största löpglädjen, och resultatet är en svårslagen samling berättelser från såväl debutanter som etablerade författare. Liksom Lonesome Runners vänder sig boken till både nybörjare och maratonlöpare – det är löpningen och gemenskapen som är viktigast.

Titel: Några varv runt jorden, bara
Författare: Lonesome Runners
ISBN: 978-9188-153-432
Omslagsdesign: Jyrki Jannerman
Omslagsfoto: Fredric Askerup
Utkommer 31 oktober

Några varv runt jorden, bara utkommer den 31 oktober

För mer information, intervjuförfrågningar eller recensionsexemplar kontakta PR- och marknadsansvarig Cecilia Ahrfeldt: cecilia@kallakulor.com

Kalla Kulor Förlag är ett smart, snabbväxande och oberoende förlag som startades 2001 för att göra världen lite bättre och ha roligt under tiden. Vi ger ut samhällsdebatt, musikbiografier, popkultur, satir samt originell skönlitteratur.