Andersen Contractor AB

Världens största multiverktyg för demolering passar maskiner på upp till 100 ton

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2013 11:45 CET

Andersen Contractor AB introducerar nya modeller av MK kombisax med snabbt hydrauliskt käftbyte, där den största nyheten har en vikt på hela 9 ton.

En MK kombisax är ett utmärkt och mångsidigt demoleringsverktyg med hög klippkraft, snabba käftrörelser och utbytbara käftar som skiftas på 5 minuter. Det gör MK till ett både effektivt och prisvärt alternativ för rivning av betong- och stålkonstruktioner, sekundärkrossning av betong med mera. Tre nya storlekar gör att MK-serien nu passar maskiner från 9 till 100 ton.

MK 13 har en vikt på 1400 kg och passar till 12 – 18 tons maskin. Det är den minsta kombisaxen med hydrauliskt käftbyte.

MK 50 har en vikt på 6000 kg. Den passar för bärarmaskiner från 60 till 75 ton. Klippkraften med stålsaxkäft är 875 ton och med pulveriserarkäft 380 ton.

MK 70 har en vikt på 9000 kg. Det gör den till den största kombisaxen med utbytbara käftar. Den passar för bärarmaskiner från 75 till 100 ton. Klippkraften med stålsax- eller betongsaxkäft är 1100 ton och med pulveriserarkäft 490 ton.

Med tre nya modeller finns kombiverktygen i MK-serien nu i totalt åtta olika storlekar. Det snabba hydrauliskt käftbytet tar endast 5 minuter. Det finns på samtliga utom den minsta modellen MK 10, som har mekaniskt käftbyte, för att passa på mindre maskiner från 9 till 12 ton.

Till MK kombisax finns det 5 olika standardkäftar. Förutom pulveriserare, stålsax och betongsax finns även en nibbler samt en speciell pulveriserare med dubbla stålskär, som klipper av armeringsjärn i småbitar samtidigt som den krossar betongen.

Andersen Contractor AB är leverantör av maskiner och utrustning för RIVNING, SKROT, HANTERING & ÅTERVINNING

Vi levererar Demoleringsverktyg, Rivningsrobotar, Krossar, Skrotsaxar, kvarnar & pressar, Avfallshredders, Materialhanterare, Siktverk, Transportband, Höjdrivare, Hydraulhammare, Vindsiktar, Metallseparatorer, Fragmenteringsanläggningar, Vattenkanoner med mera.
Vi kan erbjuda speciallösningar för de flesta applikationer inom återvinningssektorn.

Vi är medlem i MaskinLeverantörerna (ML)