Rotary Sverige

Världens största nätverksträff

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2016 09:31 CET

Lokala ledare från Rotary klubben i din närhet, är nu på väg till nätverksträff för världens äldsta, största och mest omfångsrika personliga nätverk, Rotary International. Under nästa vecka möts ledare från över 200 länder företrädande mer än 33000 lokala klubbar ute i städer, byar med mer än 1,2 miljoner ledare och yrkesverksamma personer i San Diego. För att träffas utbyta erfarenhet, idéer och lösa frågor av humanistisk och affärsinriktad karaktär.

Inom Sverige finns idag tio distrikt med över 500 klubbar och tjugofemtusen medlemmar. Dessa tio distrikt företräds av utvalda Guvernörer en från varje distrikt. Som på plats i San Diego kommer att skapa kontakter med likasinnade från världens alla hörn.

I Maj månad kommer sedan ett öppet Convention genomföras i Seol där mer än 20 000 Rotarianer väntas mötas upp för att dryfta frågor om välgörenhet, Polio, ledarskapsutveckling och nätverksfrågor.

Rotarys syfte ”Service above self” (Tjäna utan eget syfte) har inneburit att ledarskap och mentorskap för många olika yrkesgrupper utvecklat företag och välgörenhetsprojekt lokalt och globalt i över 100 år.

De ledare som träffas över lunch hemma i vår stad har möjligheter och nätverk vi kan nyttja när vår stad och våra lokala företag och organisationer skapar nya arbetstillfällen.

Rotary är en global humanitär organisation med mer än 1,2 miljoner medlemmar i 34.000 rotaryklubbar i över 200 länder. Rotarys medlemmar är män och kvinnor som representerar näringsliv, yrkesliv och samhälle med ett gemensamt åtagande att göra världen till en bättre plats genom humanitärt service.

För mer information:

Kenneth Gustafsson, DGE 2015-16 _ D2320