WorldVentures

Världens största reseklubb styr kosan mot Sverige

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2016 11:01 CEST

DreamTrips som är världens största reseklubb satsar nu på den svenska marknaden. Fokus är att erbjuda fler intressanta resmål till Sverige bland alla 500 000 medlemmar världen över samt att rekrytera fler medlemmar i landet.

Världens största reseklubb, DreamTrips, grundades 2005 i USA. Företagsidén är att möjliggöra resande och upplevelser till förmånliga priser inom både premiumresor och basresor. Medlemmarna erbjuds, till skillnad från charter, möjligheten att resa tillsammans med andra människor från världens alla hörn. På så sätt knyts nya internationella relationer mellan de resetörstande medlemmarna.

Idag finns DreamTrips i 29 länder och Sverige är det senaste tillskottet. Reseklubben inleder nu flera samarbeten med hotell, restauranger och andra turistattraktioner runt om i Sverige. De bidrar därmed till att landet exponeras för ett stort antal potentiella turister i och med sina 500 000 medlemmar världen över.
Ett företag som märkt av DreamTrips Sverigesatsning är Stockholm Food Tours som är ett relativt litet och nystartat företag som gör guidade matturer i Stockholm. Stockholm Food Tours har via DreamTrips säkrat guidade turer minst en gång per månad under hela året. De vittnar även om en ökad kundkrets från närområdet då flera svenska

DreamTrips-medlemmar utnyttjar erbjudandena även i Stockholm. Övriga bokningar kommer vanligtvis från TripAdvisor, hotell och andra DMCs (destination management companies).

- Den största skillnaden är att DreamTrips alltid skickar större grupper med upp mot 30 – 40 personer. Medlemmarna ger dessutom alltid feedback på alla sina reseupplevelser, vilket är värdefull information för oss, säger Faisal Luttamaguzi, managing partner på Stockholm Food Tours.

Utifrån feedbacken från medlemmarna kommer nu Stockholm Food Tours utöka sina samarbeten med restauranger och erbjuda fler stopp på de guidade turerna. De kommer även inom kort lansera andra typer av rundturer inom bland annat fotografi, museum och mode.

För mer information, vänligen kontakta:
Steinar Husby, talesperson för DreamTrips i Sverige
steinar.husby@gmail.com

Om WorldVentures:

WorldVentures Marketing LLC, ett privatägt företag baserat i Plano Texas, är en global reseklubb som säljer medlemskap som ger ett stort utbud av livsstilsprodukter och upplevelser. Företaget använder sig av direktförsäljning med aktiva representanter och medlemmar i 29 länder. För mer information, besök www.worldventures.com eller www.dreamtrips.com