Universal Music Sweden

Världens största rockband The Rolling Stones är tillbaka med nya låten ”Gloom and Doom”

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2012 10:06 CEST

50-årskalas brukar alltid bli speciella tillställningar. Och inte minst när föremålet för hyllningarna är världens genom tiderna mest framgångsrika rockband: The Rolling Stones.
Det som började i all enkelhet den 12 juli 1962 på The Marquee Clubs lilla scen i centrala London har i dag vuxit till en mångmiljonindustri, med en oöverträffad rad hitsinglar, klassiska rockalbum och utsålda turnéer över hela världen.

”Grrr!” är ett nytt fullmatat samlingsalbum som ges ut av Universal Music den 12 november och som spänner över hela karriären, från första högoktaniga singeln ”Come On”, från 1963, fram till två nyinspelningar som blev färdiga i somras: ”Gloom and Doom” och ”One Last Shot” är de första studiolåtarna som bandet spelat in sedan succén ”A Bigger Bang” från 2005.

Release: ‘Doom And Gloom’  iTunes  11 Oktober

www.rollingstones.com