Hamburger Börs AB

Världens största trio- Lars Vegas Trio kommer till Hamburger Börs den 5:e juni!

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2010 15:28 CET

Lars Vegas Trio gjorde sig kända som ett av Sveriges bästa liveband under början av 90-talet. Efter 100 000 sålda skivor, över 40 TV-framträdanden och 700 spelningar firade de förra året 20-årsjubileum med att spela över hela landet. I oktober genomfördes ett bejublat gästspel på Hamburger Börs och redan samma kväll som trion stod på den anrika scenen fick de förfrågan om att komma tillbaka. Detta blir nu verklighet när Lars Vegas Trio gör comeback på Hamburger Börs scen med sin nya show den 5:e juni.

Historien om världens största trio

Det hela började med en himmelsblå duett, en kontrabas och en idé om att vara gatumusikanter. Det här var 1989 och fem gymnasiekamrater från Östersund bildade Lars Vegas Trio, Världens största trio. 1989 var, för er som inte var födda då, året då Fredric Belfrag slutade med programmet Go'morron Sverige, Ingen kan älska som vi gick på bio och den mest populära artisten var Anki Bagger.

Under devisen hårt, högt, hastigt och hela tiden gav de sig ut för att underhålla på gator och torg. Eftersom gatumusiksäsongen är något årstidbegränsad i Östersund tvingades trion inomhus. Och på den vägen är det.

Mellan åren 1990 och 1994 gjorde Lars Vegas trio över 500 spelningar. I början lite blygsamt (7 personer publiken i Strömstad blev lägstanoteringen) till lite mer storslaget (25 000 personer i Kungsträdgården). Lars Vegas Trio gjorde sig sedermera kända som ett av Sveriges bästa liveband.

Medlemmar:

Lars Vegas, kontrabas

Gruppens självklara ledare som har allt annat än fötterna på jorden. Kapellmästaren som med järnhand styr sin trio. Självkritik har aldrig varit Vegas starka sida och när han lyssnar på musik så är det gärna Loa Falkman eller Alfaville som snurrar. Guldkavajen har hängt med sedan orkesterns start och det säga att han har slitit ut 4 stycken före årets kreation.

Elvis Koskinen, gitarr

En person för dom som inte gillar intelektuella utmaningar men älskar Elvis i sin glans dagar. 1974 på Hawaii. Elvis tycker att baréeakord på gitarren borde förbjudas eftersom dom inte går att spela. Det bästa Elvis vet är korsord men då bara att titta på bilderna. Elvis är den i trion som har slagit sig blodig flest gånger på scenen.

Jan Fransisco, trummor

Den starkaste batteristen i landet. Hetsig till humöret men med en vilja att bli medlem i gruppen de tre tenorerna. Jan är en hetsporre som tycker att resten av trio är lite mesig. Är man ett hårdrocksband så är man säger Jan och det är ingen som har vågat tala om för honom att Lars Vegas Trio inte är ett utpräglat hårdrocksband. I alla fall inte i traditionell mening.

Martin Bianco, gitarr

En förvirrade hippielight, snabb i gitarrspel och trädkramning. Alltid med ett leende eller ett lätt maniskt glatt uttryck i ansiktet. Han tycker att någon borde hitta på något som gör Lotta Engberg lite glad och uppåt. När Martin var liten ville han bli trädgårdodlare, speedcountrygitarist eller en fiskebåt. Han blev inget av det utan ägnar sin tid utanför trion att hitta det ultimata komposteringskärlet.

Hamburger Börs är en av Skandinaviens äldsta showkrogar som har blivit något av en institution i Nöjes-Sverige. Vi leverar en helhetsupplevelse där show, mat och dryck står i centrum.

Pressinfo: Sandra Gustafsson 08-7878509 eller maila till sandra@hamburgerbors.se

Pressbilder på http://www.hamburgerbors.se/pressbilder