Svensk Trädgårdsdesign

Världens trädgårdstalanger tävlar om att designa din trädgård

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2010 11:22 CET

Tänk om världens trädgårdstalanger kunde tävla om att designa din trädgård? Detta kommer att bli möjligt när gardencrowd.com lanseras i en öppen betaversion den 9:e mars. Gardencrowd är en community som samlar arkitekter, trädgårdsamatörer och professionella trädgårdsdesigners runt om i världen. Här kan en trädgårdsägare lägga in en beskrivning av sitt designuppdrag tillsammans med hur mycket hon är villig att lägga i prispotten. Designer som är registrerade på gardencrowd skickar in sina designförslag och klienten väljer till sist ut det vinnande förslaget.

”Jag vet att det finns så mycket designkunskap runt om i världen, men det är svårt att hitta för den vanlige trädgårdsägaren”, säger Mattias Persson Suorra, entreprenör och trädgårdsdesigner. ”Nu kommer trädgårdsägaren att få fler designförslag med en större mångfald på idéerna än när hon använder en lokal designer. Tänk bara hur många nya influenser och idéer som kommer att korsa gränserna”.

Fler och fler vill ha hjälp att designa sina utemiljöer. ”Många trädgårdsdesigners har en otrolig talang. Varför ska inte världen få tillgång till deras kunskap, eller ännu bättre, låta dem designa din egen trädgård? Detta kommer att bli en ny arena för människor med trädgårdstalang. Många trädgårdsamatörer har betydligt mer kunskap än många professionella trädgårdsdesigners”, fortsätter Mattias.

För mer information, kontakta:

Mattias Persson Suorra
entreprenör och trädgårdsdesigner