Digital Festival Helsingborg

Noisecontrollers till Digital Festival - Helsingborg Arena 21-23 augusti

Pressmeddelande   •   Jun 20, 2015 15:22 CEST

Digital Festival - den unga festivalen som har som mål att överträffa alla dina förväntningar. Elektronisk musik och LAN är i centrum tillsammans med kända företag som visar upp det senaste. I Augusti kommer tusentals runt om i Skåne att resa till Helsingborg där de kommer att få uppleva något häftigt...nu lanserar vi en av våra topp artister!

Noisecontrollers. Idag en världskänd artist som ligger 67a I top 100 DJ listan. Med hans unika och häftiga musik kommer han verkligen skaka loss på Helsingborg Arena.

Noisecontrollers producerar egen musik inom "Hardstyle" grenen och har slagit genom men hans nya låt "Get Loose" som har spelats över 5 miljoner gånger på Spotify. Artisten har spelat i Sverige tre gånger tidigare och nu är han på väg till Helsingborg.

Digital Festival består av 3 olika komponenter. Musik, Gaming & EXPO

MUSIK: Digital Festival är en häftig musikfestival med bland annat 2 världskända DJs som kommer stå för en del av underhållningen, med häftig ljus atmosfär, sjukt tryck i ljudet och därmed kan vi garantera dig en grym kväll! Musikfestivalen sträcker sig över två dagar och scenen kommer bestå av ett nytt tema och ny ljus design för varje dag. Läs mer på music.digitalfestival.se

GAMING: Digital Festival är inte bara en musikfestival utan samtidigt ett stort LAN på 1000 datorplatser. Digital Festival och HP har tillsammans gått ihop för att skapa Skånes häftigaste och snabbaste LAN. Vi kommer under evenemanget hålla i ett flertal E-Sport tävlingar samtidigt som vi kör en så kallad ‘’Arena Championship’’ där alla som är kopplade till samma nätverk kan spela mot varandra på en och samma server. Det kommer vara olika BYOC turneringar och spännande tävlingar.

EXPO: Under Digital Festival kommer det att finnas en teknikmässa med olika utställare inom den digitala världen för alla teknikintresserade. Mässan är gratis och öppet för alla som har ett dags-/event pass eller evenemangs biljett . Diverse företag kommer hålla seminarium under eventet, där de bland annat pratar om framtiden och hur vi alla kan bli en del av den stora digitala och tekniska utvecklingen.

Olika biljetter finns till Digital Festival 2015
LAN Biljetter, Event Pass och Dags Pass. Biljetter hittar du på Ticnet.se
För mer information om biljetter hittar ni på Digitalfestival.se

Noisecontrollers background

Since the world of Hardstyle emerged from the depths of the universe, very few acts have faced the test of time and succeeded in bringing true passion and innovative creativity to their productions for many years. Noisecontrollers is certainly one example of a rare breed of pure creativity that has thrived in the world of Hardstyle for almost one decade.

The contagious and addictive signature sound of Noisecontrollers is based on the foundations of high quality production with an ambition to master the depths of hardstyle with an undying ability to emotionally captivate all listeners. Noisecontrollers first album, E= NC2 (The Science Of Hardstyle) brought out an array of fresh tracks and this effort was doubled when Bas released his second album “All Around” in 2014 on Q-Dance Records. “All Around” demonstrates an extremely sophisticated approach to hardstyle, with tracks such as “Down Down,” “What?!” and “Cats, Jets and Breaks” with Wildstylez becoming some of the most original tracks in the history of modern hardstyle.

Most recently, Bas’ musical success has been globally appreciated as he climbed to reach #67 in the DJ Mag Top 100 DJ’s. He was also given the incredible honor to create the Qlimax 2014 anthem “The Source Code Of Creation,” which represented a truly memorable performance.

Leading the way creatively and inspiring the future productions in the world of hardstyle, Bas says himself that “After releasing over 100 tracks, the process of creating music influences my life incredibly and means the world to me...”

Digital Festival

Hemsida: DigitalFestival.se
Facebook: http://www.facebook.com/digitalfestivalhelsingborg
Twitter: http://twitter.com/DigitalFestHBG

Noisecontrollers

Hemsida: Noisecontrollers.nl
Facebook: https://www.facebook.com/Noisecontrollers
Twitter: https://twitter.com/noisecontroller
Soundcloud: https://soundcloud.com/noisecontrollers
Beatport: http://www.beatport.com/artist/noisecontrollers/40035

Digital Festival består av 3 olika komponenter.

Null

photo Screen Shot 2015-06-16 at 21.39.55_zps2iaef3gv.png

Digital Festival med bara ett år under sitt bälte, KOMMER överträffa dina förväntningar och visa varför den digitala tekniken, elektroniska musiken och LAN är i centrum. I augusti 2015 kommer människor från hela Skåne resa till Helsingborg där de får uppleva något häftigt... Digital Festival.

I år erbjuder vi Digital Festival 2015 som ett två dagar långt evenemang fyllt med kända DJs, häftig ljud och ljus atmosfär

För mer information besök vår hemsida på www.digitalfestival.se eller på www.facebook.com/digitalfestivalhelsingborg