Sportseminarier

Världsledande aktörer kommer till Stockholm den 6 december

Pressmeddelande   •   Nov 20, 2018 08:49 CET

NeuLion och Uplause deltar på branschträffen Sport & Pengar 2018, torsdag 6 december.

NeuLion är världsledande inom OTT-streaming av sport och företräder NFL, NBA och UFC. www.neulion.com

Uplause är världsledande inom Fan Engagement inom sportevenemang med kunder som FIFA, NFL och NHL. www.uplause.com

– Det är mycket glädjande att vi lyckats få hit världsledande aktörer nu när vi går från linjär TV till att alla förbund och events börjar sända live via streaming, säger Magnus Roos, grundare och moderator på Sportseminarier.se

Riksidrottsförbundet, Ishockeyförbundet, Simförbundet och Fotbollförbundet är några av de som deltar på branschträffen Sport & Pengar i Stockholm, torsdag 6 december.

– Att få en överblick av de internationella metoderna är viktigt för alla styrelsemedlemmar som arbetar med strategiska frågor i svenska förbund och föreningar, fortsätter Magnus.

Deltar gör också föreningar som AIK Fotboll, Skellefteå AIK, Leksands IF och Södertälje SK.

– Att klubbar som AIK och Skellefteå kommer på Sport & Pengar visar på betydelsen av kunskapen som förmedlas denna dag, säger Anders Haslum, projektledare på Sportseminarier.se.

Kontaktperson:

Anders Haslum, anders.haslum@sportseminarier.se

Mer information om Sport & Pengar finns på www.sportseminarier.se/sport-pengar

Om Sport & Pengar 2018:

Sport & Pengar 2018 är branschträffen för aktörer i sportindustrin som vill göra fler affärer, hitta nya samarbetspartners och hänga med i branschens utveckling.

Om Sportseminarier.se:

Sedan 2002 har vi möjliggjort fler affärer i sportindustrin genom seminarier för branschens beslutsfattare. Med en industri som är i ständig förändring är vårt löfte att leverera de senaste nyheterna och de mest banbrytande idéerna via våra talare och thought leaders. Vårt mål är att bidra till att den svenska sportindustrin är bäst i världen.