Ratio

Världsledande forskare talar på Ratio kollokvium

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2007 13:57 CEST

Ratio – näringslivets forskningsinstitut ordnar för andra året i rad ett kollokvium för yngre forskare. Årets tema är Entreprenörskap, Institutioner och Politik. Huvudtalare är två världsledande entreprenörskapsforskare professor David Audretsch, Max Planck Institut, Jena och professor Pete Boettke, George Mason University, Washington.

Professor David Audretsch och professor Pete Boettke är båda mycket intressanta och relevanta i den nationellt och internationellt pågående debatten om entreprenörskap och entreprenörers roll. David Audretsch har uppmärksammats för sina böcker ”Entrepreneurship, Innovation and Economic Growth” och ”Entrepreneurship and Economic Growth” som båda publicerades 2006.

Ratios kollokvium leds av Ratio-forskarna fil dr Kristina Nyström som forskar om näringslivsdynamik, entreprenörskap och regional tillväxt, och fil dr Marcus Box som forskar om entreprenörskap, företagshistoria och arbetsmarknad. Deltagarna på kollokviet är yngre forskare och doktorander från USA, Australien, Sverige, Tyskland, Storbritannien m fl.

Media är välkomna att lyssna på kollokviets huvudtalare samt träffa dessa, Ratios forskare och deltagarna.

Tider:

David Audretsch anförande fredag 24/8 14.00 – 15.30
Pete Boettke anförande lördag 25/8 14.00 – 15.30
De båda, Ratios forskare Kristina Nyström och Marcus Box samt övriga närvarande yngre forskare finns även tillgängliga för kommentarer och intervjuer fredag 24/8 10.30 – 11.00, 15.30 – 16.00.

Plats: Ratio, Grev Turegatan 19, 7 tr.

Mer info om kollokviet finns på: http://www.ratio.se/pages/Normal.aspx?id=540

eller via fil dr Kristina Nyström 08-587 054 15 och kristina.nystrom@ratio.se