Spoilconcept

Världsledande livsstilsgruppen Quintessentially väljer Spoilconcept som PR-partner

Pressmeddelande   •   Apr 01, 2009 13:58 CEST

PR- och eventbyrån Spoilconcept inleder ett samarbete med exklusiva conciergeföretaget Quintessentially. Spoilconcept ska tillstå Quintessentially med paketering av företagets produkter och tjänster samt arbeta med att stärka varumärkeskännedomen för målgruppen i Sverige. Avtalet är på årsbasis.

- Vi ser med glädje fram emot att påbörja ett samarbete med Spoilconcept, en partner som förstår vår unika verksamhet och inte minst vår kvalitetsmedvetna målgrupp. Spoilconcept är väl insatt i målgruppens värdegrunder och behov, precis som Quintessentially levererar man personlig och individuellt anpassad service till sina kunder säger Magnus Ekeberg VD för Quintessentially Sverige.

Quintessentially är en privat medlemsklubb med internationell concierge service, 24-timmar om dygnet. Företaget startades år 2000 i London och har sedan dess attraherat ett stort antal förmögna och kända medlemmar såsom Madonna och Rolling Stone. Idag har företaget kontor över hela världen. De flesta medlemmarna återfinns inom näringsliv, finans och politik.

Med slagordet "din bästa vän i varje stad" säger grundaren Aaron Simpson att inget är för stort eller svårt för Quintessentially att ordna till sina medlemmar oavsett var i världen medlemmen befinner sig. Quintessentiallys devis är att enbart erbjuda det bästa och kommer alltid göra sitt yttersta för att säkerställa att medlemmen är 100 %  tillfredställd. Oavsett om det gäller upplevelser, resor, tillträde till restauranger och klubbar, slutsålda biljetter eller annan service öppnar ett medlemskap i Quintessentially dörrarna till det allra bästa Sverige och världen kan erbjuda.

- Genom vårt unika nätverk, gedigna kunskap och erfarenhet av en kräsen målgrupp förstår vi Quintessentiallys medlemmar.  Quintessentially är en perfekt samarbetspartner då vi kompletterar varandra på många plan, säger Maria Millqvist J:son Berg, delägare och en av grundarna av Spoilconcept.

I Spoilconcepts kundportfölj finns ett flertal företag i premiumsegmentet däribland Luxottica med varumärken som Prada, Ray-Ban, Persol, Ralph Lauren, Callisma med bilmärken såsom Bentley och Koeingsegg, Lagerlings Fastighetsmäkleri och Operakällarkoncernen.

Spoilconcept affärsidé är att leverera högkvalitativa event och kreativa PR-strategier.

Som namnet antyder vill byrån bjuda på mer än vad som förväntas, och grundarna lever efter devisen "to spoil is to care". Målgruppen Spoilconcept vänder sig till är en kräsen och medveten publik. Utöver gedigna PR- och journalistkontakter besitter Spoilconcept ett unikt nätverk av köpstarka opinionsbildare inom näringsliv, finans, kultur och mode.