Lindvalls Kaffe AB

Världsnyhet - Portionskaffe

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2005 14:18 CEST

Portionskaffe är en produkt för dig som alltid vill dricka kaffe av högsta kvalité och med bästa möjliga arom. Påsarna är färdigdoserade för en bryggning om 4 koppar kaffe, tycker du att kaffet blir för starkt så tar du lite mer vatten till varje bryggning. Nu har du möjligheten att bli din egen barista, varför inte göra din egen blandning när du brygger 8 koppar med tex en påse mellanrost och en påse colombia?

Tre varianter lanseras:
Vare sig du älskar det traditionella "Svenska" kaffet, är anhängare av det "mörkare" kaffet eller uppskattar det friska syrliga kaffet från Colombia, lovar vi att ge dig en smakupplevelse utöver det vanliga.

Mellanrost:
Kaffet med den helsvenska karaktären, en mild och välbalanserad blandning av 100% arabica bönor. Passar mycket bra som frukost- och eftermiddagskaffe.

Mörkrost:
Ett kraftfullt, fylligt och aromrikt kaffe bestående av en blandning av 100% arabica bönor. Passar mycket bra efter en kraftfull middag och till kaffedrinken.

Colombia:
Kaffet med den syrliga, fylliga och aromrika smaken berett på 100% arabica bönor från Andernas sluttningar Passar bra till eftermiddagskaffet eller efter en god middag.