DreamHack AB

Världspremiär för DreamHack-låten

Pressmeddelande   •   Apr 07, 2009 16:27 CEST

Singelaktuella Lillasyster inleder nu våren med en spelning på DreamHack Göteborg. Utöver att spela nya singeln "Andreas" så blir det även världspremiär för "Rad efter rad" som är extra spåret på nya singeln. "Rad efter rad" är specialskriven för DreamHack och inspirerad av världens största datorfestival.

Under våren kommer DreamHack att erbjuda alla besökare på DreamHack Summer 2009 möjligheten att mixa om DreamHack-låten som en del av DreamHack Kreativ, de bästa bidragen kommer att spelas upp under festivalen och premieras med fina priser. Nya singeln finns att köpa på DreamHack Göteborg, där bandet i samband med sin spelning även signerar singlarna för de som vill.

"Att Lillasyster har hämtat inspiration från DreamHack till låten "Rad efter rad" är mycket roligt och spelningen på fredagen blir en av höjdpunkterna på DreamHack Göteborg. Kreativ-tävlingen där våra besökare kan mixa om låten kommer garanterat bli en succé. Intresset för musikrelaterade aktiviteter har ökat lavinartat med intåget av de omåttligt populära spelen Guitar Hero och Singstar." säger David Garpenståhl, styrelseordförande DreamHack AB.

"Vi ser fram emot att spela på DreamHack i Göteborg. Vi har spelat på DreamHack's event förr, och det har varit ett jävla drag... Lillasyster's fans verkar gilla att spela datorspel." säger Martin Westerstrand, sångare i Lillasyster.

DreamHack Göteborg arrangeras på Svenska Mässan 10-12 april och har öppet dygnet runt.

FÖR KOMMENTARER:
David Garpenståhl, styrelseordförande DreamHack AB dg@dreamhack.se
+46-768-696378

OM DREAMHACK:
DreamHack är världens största datorfestival och innehar det officiella
världsrekordet för världens största LAN-party i Guinness Rekordbok.
Under 2008 nådde DreamHack över 70 000 unika besökare med sina aktiviteter runt om i Norden. DreamHack arrangerar varje år flera festivaler, LAN-kval, mässor och utställningar. Vårsäsongen avslutas med säsongsfinal på DreamHack Summer och höstsäsongen avslutas med DreamHack Winter. De stora festivalerna pågår i fyra dagar och är öppet dygnet runt. Samtliga DreamHacks festivaler är alkohol och drogfria och för alla åldrar. För mer information på gå in på www.dreamhack.se