Itatake AB

Världspremiär för Pebble Universe på Android firas med erbjudande

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2012 09:13 CEST

I dag lanseras det populära spelet Pebble Universe även till Android. Den svenska app-butiken Appland är först ut och erbjuder dessutom spelet gratis till 500 av mobiloperatören 3’s kunder under en begränsad period.

I mars släppte göteborgsbaserade Itatake sitt mobilspel Pebble Universe till iOS. Nu har turen kommit till Android, där den svenska app-butiken Appland är först ut tillsammans med Google Play.

‒ Det är otroligt skönt att äntligen lansera spelet till Android, säger Thomas Wedin på Itatake. Att den svenska butiken Appland är först ut gör det hela extra kul.

I samband med lanseringen på Appland den 16 augusti kan 500 kunder hos operatören 3 hämta hem en fullversion av spelet helt gratis.

‒ Appland vill erbjuda de bästa svenska apparna, och Pebble Universe för Android kommer bli en succé, spår Applands VD Jonatan Redvik.

Den tidigare lanseringen av Pebble Universe har fått strålande kritik världen över och bland annat blivit vald till Gaming App of the Day (av Kotaku) och Dagens spel (av MacWorld). New York Post, TouchArcade, Aftonbladet, Dagbladet, PocketGamer och Iphoneguiden är några exempel på tidningar och sajter som skrivit om spelet sedan lanseringen i mars.

Ta en titt på den officiella trailern: www.youtube.com/watch?v=ue35o6khEfo

Mer information, bilder och  reviews: www.itatake.com/press

Itatake AB är en spelstuio baserad i Göteborg. Spelet Pebble Universe har under vår och sommar fått strålande recensioner. Mer information om Itatake hittar du på vår hemsida, itatake.com.