Redcord Sverige

Världspremiär för Redcords nya produkter på FIBO i Köln

Pressmeddelande   •   Apr 10, 2013 23:09 CEST

Redcord kommer att närvara vid FIBO, den ledande internationella mässan för fitness, wellness och hälsa, i Köln, 11-14 april 2013, och presenterar flera världsnyheter.

Redcord AXIS presenteras för första gången på FIBO i Köln! Redcord AXIS skapar nya möjligheter för slingträning med rotation som inte funnits på motsvarande sätt tidigare. "Inom fitness och idrott kommer Redcord Axis att bli ett utmärkt träningsredskap för att simulera äkta rörelsemönster och  därmed träna upp ett optimalt rörelsemönster för att bli en ännu bättre idrottare. Personliga Tränare kommer kunna utmana sina klienter maximalt med korrigerande övningar. Inom Redcord Medical kompletterar Axis befintlig behandlingsutrustning för att säkerställa lika viktbelastning mellan den friska och den dåliga sida." säger Öyvind Pedersen, FoU ansvarig på Redcord. Läs mer om Redcord AXIS och se bilder och videos på vår hemsida.

I Redcords monter visas också för första gången frukterna av ett samarbete med Nordic Gym, ”UX customized for Redcord”. Ställningen är särskilt framtagen för Redcords slingträning, och passar bland annat för PTs och ”Small Groups Training”, samt kan kombineras med olika typer av funktionella träningsredskap och användas för cross-fit träning. Ställningen bygger på moduler och går bygga ut i obegränsade kombinationer.

Förutom ovanstående nyheter så visar vi våra ledande produkter, utbildningsprogram och metodik inom slingträning och behandling (Redcord Neurac).  Redcord Medical, Active och Sport ger alla individer en möjlighet att lyckas oavsett mål eller ambition med sin träning. Vår personal i Redcords monter berättar gärna mer om hur 20 års erfarenheter och kunskap kan stärka din verksamhet.

Redcords team från Tyskland och Norge kommer att närvara i monter 9/B11-B12. Vi ser fram emot ditt besök!

Redcord tillhandahåller behandlings- och träningsutrustning, utbildningar samt tjänster inom affärsområdena Medical, Active och Sport. Utvecklandet av metoder och utrustning bygger på vetenskapliga studier och erfarenhet inom rehabilitering och elitidrott. Vi har samarbete med ledande kliniker inom rehabilitering samt med elitidrottare som vunnit både svenska mästerskap, världsmästerskap och olympiska guld.