Ronneby Bruk AB

Världspremiär för Ronneby Bruk nya serie MAESTRO CUISINE

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2010 11:38 CET

Ronneby Bruks ny serie MAESTRO CUISINE lanseras under världens största hushållsmässa, Ambiente, i Frankfurt. Produkterna i MAESTRO CUISINE är tillverkade av gjutjärn och emaljerade med mattsvart emalj. Detta ger en produkt som fungerar både till stekning och kokning. i en ny vacker design med klassiska linjer, utrustade med vackra gjutna rostfria skaft och handtag, gör produkterna lämpade för alla matsammanhang. Passar lika bra att servera direkt ur som att tillaga maten i, och gör sig lika bra på vardagsbordet som på det elegantaste festbord.

Gjutjärnsprodukter kan användas på alla typer av spisar och hällar. Materialet fungerar även utomordentligt bra på de nya s.k. induktionshällarna.

Lanseringen sker under Ambientemässan i Frankfurt 12-16 februari. Ronneby Bruk medverkar för 12 året i följd på denna världens största mässa för hushållsprodukter.

Intresserade besökare finner Ronneby Bruk i hall 3.1, monter H11.

För mer information om MAESTRO CUISINE, besök http://www.ronnebybruk.se/rb/pdf/nyhet.pdf, eller kontakta oss på 0457-24000.

Ronneby Bruk AB är en av Sveriges ledande tillverkare och leverantörer av hushållsprodukter, i första hand kok- och stekkärl i olika material. Gjutjärnsprodukter tillverkas av företaget själv, medan produkter av andra material tillverkas av underleverantörer. Våra produkter finns hos ledande, välsorterade fackhandelsbutiker, men även i stor utsträckning i dagligvaruhandeln. För mer information besök vår websida http://www.ronnebybruk.se