Svenska Skidskytteförbundet

Världspremiär för "The Biathlon Express"

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2007 16:43 CET

Ta tåget från Berlin till skidskytte-VM i Östersund 2008.

Nu i helgen så presenterades The Biathlon Express i samband med de inledande tävlingarna vid årets skidskytte-VM i Italienska Antholz.
"På förhand en given succé med tanke på det otroliga tryck vi redan har från tyskarna när det gäller viljan att komma hit under Östersunds VM", säger Håkan Blidberg marknadschef för Östersund 2008.

The Biathlon Express är helt enkelt en tysk dröm som nu går i uppfyllelse tack vara Östersund 2008´s officiella tågreseleverantör SJ.
Det går helt enkelt ut på att man kliver ombord på norrgående tåg "The Biathlon Express" i Berlin och med ens startar en mycket trevlig resa tillsammans med andra skidskyttefans.
Dagen efter vaknar man upp på tågstationen i Östersund där två dagar med fantastiska tävlingar och upplevelser väntar i samband med Sveriges största vintersportevenemang 2008.

"SJ vill vara en aktiv part till Svenska skidskytteförbundet och med det här kan vi bidra till att VM-festen får ännu en fantastisk ingrediens. Med 600 platser per avgång - läs fullsatta tåg - kan vi garantera att riktigt tryck från de tyska fansen på läktarna i Östersund", säger Michael Wikström VD för SJ Event.

Totalt blir det tre avgångar med "The Biathlon Express" till skidskytte-VM 2008 och första avgången med "The Biahlon Express" vinkas av från perrongen i Berlin den 8 februari 2008.

Mer om resorna kan du läsa om på: www.ostersund2008.se

För mer information: