Oii

Världspremiär för theBRAND AW12 hos oiidesign.se

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2012 17:31 CEST

Oiidesign.se släppte den 28 augusti som första butik i världen theBRANDs höstkollektion 2012. TheBRAND valde Oii för premiärsläppet eftersom det är den butik som stämmer bäst överens med företagets målgrupp och filosofi.

Sänker priserna med 25%

TheBrand växer snabbt och finns representerade i stora delar av världen. Företaget har haft stora framgångar i Asien och har på senaste tiden gjort sig ett namn även i USA, Kanada och Mexiko. De ökade volymerna har gjort det möjligt för TheBRAND att den här säsongen sänka priserna med i snitt 25%. Grundtanken med prissänkningen är att alla ska ha råd att handla företagets produkter och man hoppas nu ha gjort sig tillgänglig till en större målgrupp.

Barnens favorit

Anledningen till den ökade populariteten tror theBRAND själva beror på att kläderna uppskattas av de flesta, framför allt av barnen själva. Styrkan ligger i att de är bekväma, lätta att ta på och ofta med häftiga detaljer och tryck. Pierre Chamat, VD och grundare av oiidesign.se “TheBRAND är ett av de märken som växer snabbast hos oss. Grundarna var bara 22 år när de startade märket och är två personer med stort hjärta. Vi gläds åt deras framgångar och är glada att ha märket i vårt sortiment. Det är alltid imponerande när unga människor jobbar hårt och åstadkommer något så professionellt och framgångsrikt. Vi är stolta och glada att som första butik i världen få släppa deras höst- och vinterkollektion”. Oiidesign.se har haft theBRAND i sortimentet sedan första kollektionen släpptes och tror på en ytterligare ökning av försäljningen i och med de sänkta priserna och allt större kännedom om varumärket.

Pierre Chamat startade sin webbshop med unika barnkläder för kids 0-6 år när han själv blev förälder för andra gången. Pierre arbetar som Art Director är superintresserad av design och ville gärna klä sina barn lite extra roliga, sköna kläder som inte alla andra barn hade på sig. Idag är Pierres barn Galileo och Matteo 4 resp. 6 år gamla och Oiidesign.se är återförsäljare för ett 80-tal olika designers och varumärken.