Vinia Sweden AB

VÄRLDSPREMIÄR FÖR VIN-STRIPPEN

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2011 11:46 CET

VÄRLDSPREMIÄR FÖR VIN-STRIPPEN

Nyss lanserades den litterära genren "Wine-crime" - nu kommer nästa unika genre - "Vin-strippen"...små seriestrippar på temat vin.

Idag sker världspremiären för Vin-strippen. En serie-stripp som på veckobasis kommer att skildra små vinrelaterade händelser.

Huvudpersonen i de flesta stripparna är vinnörden "Vinie" som allt som oftast missförstås av sin omgivning. Serien riktar sig främst till dig som harlite koll på vin och tycker att det är skönt att ibland få skratta åt hela företeelsen!

”- I vår vardag i vinimportbranschen stöter vi mer eller mindre frivilligt på dråpliga händelser och (miss)förstånd runt vin. Vi har försökt att fånga de små yttringarna i en stor vinvärld och på vårt sätt skildra krocken mellan en stor del seriösitet framhållet av en liten del vinkännare.” berättar upphovsmännen Daniel Esberg (Sigva) och Hampus Landelius (Vinia).

Seristrippen om Vinie kommer att publiceras på Sigvas och Vinias respektive facebooksidor med start fredag den 2:a december med därefter återkommande strippar varje fredag.

”- Vin handlar mycket om livets goda och vi tror på att bjuda på glädje. Inte bara den glädje som finns i njutningen av ett bra vin - utan även av glädjen att våga skratta åt hela härliga vinvärlden där vi verkar. Vi vet att många av dem som kommer att följa vin-strippen sitter på en hel del händelser som skulle göra sig bra i serieformat. En del i vårt serieskapande är att låta Vinie vara en högst levande person. Därför vill uppmana dem som följer vin-strippen att skicka in historier av vilka vi sedan gör ut seriestrippar.” avslutar Daniel och Hampus.

Vin-strippen hittar du på:www.facebook.com (Klicka på länkarna nedan eller sök antingen på Sigva eller Vinia)-------------

----------
Daniel Esberg är Marknadschef på vinimportören Sigva. Daniel har tidigare jobbat som kommunikationskonsult, talskrivare och föreläsare samt är utbildad sommelier.

Hampus Landelius arbetar på vinimportören Vinia. Förutom en magister i Sociala medier och en tid i bankvärlden så har Hampus under 10 år jobbat på Serieboden, Gamla stan.

www.sigva.se

www.vinia.se