Eva Hillered

Världspremiär för Write4Peace!

Pressmeddelande   •   Apr 25, 2013 20:38 CEST

Internationella låtskrivare samlas i helgen i Nacka för att skriva musik För GAPF, Föreningen Glöm aldrig Pela och Fadime!

Write4Peace är ett nystartat nätverk av låtskrivare från hela världen som med sitt musikskapande vill stödja olika fredsorganisationer i deras strävan att skapa fred och jämlikhet mellan människor.

Premiären sker i Nacka med låtskrivare från Sverige, Skottland och USA.

Write4Peace stödjer i sitt första symposium GAPF och Sara Mohammads arbete för att motverka hedersrelaterat våld mot unga människor. Sångerskan Maria Blom, en av initiativtagarna till organisationen, tillsammans med Eva Hillered och Janni Littlepage från USA, är sedan tidigare engagerad i problematiken runt hederskultur.

– Musik är fantastiskt! Musik kan nå rakt in i människors hjärtan, utan omväg! Jag har öppnat mitt hem i Nacka för att vi ska komma igång med våra visioner – Det här är bara början! Säger Maria.

-Vi bedövar oss med konstiga tävlingar och distraheras av en internetkultur som slukar alltmer av vår tid, medan jorden och dess resurser exploateras. -Jag känner att jag måste göra något – jag kan inte bara titta på, och det jag kan är att skriva musik! säger Eva Hillered som genom sitt turnerande arbete som musiker, har ett brett internationellt nätverk.-Jag vill göra det som står i min makt för att mina barn, och barnbarn ska kunna leva i en fredlig värld, med en bevarad natur och frisk luft att andas. Jorden har resurser för att vi alla ska kunna äta oss mätta och leva ett bra liv. Men det räcker inte till för människors girighet.

I’m here to help give peace a voice! Säger Ian Smith som är en hängiven etablerad skotsk låtskrivare boendes på Irland.

"Music and the Arts are the bridge over troubled waters. They are one way we may reach our highest common ground together, bypassing our various differences, whether cultural, religious or political, by celebrating both our diversity and our global unity in an inherent human desire to co-exist in a peaceful world."

Säger låtskrivaren och sångerskan Janni Littlepage som har rest från Kalifornien för att medverka denna helg i Nacka som avslutas med en konsert på söndag eftermiddag.

Bild:Logga Write4Peace

Eva Hillered  – artist & låtskrivare som driver företaget Singing Songwriting Studio, utbildningar i sång och låtskriveri och författare till Lathund för låtskrivare.