Zinnemax 5D

Världspremiär på 5D-filmen Frankenstein den 3 november

Pressmeddelande   •   Okt 30, 2012 07:07 CET

Vi firar allhelgonahelgen genom att bjuda på världspremiär på en gammal skräckis, Frankenstein har vaknat till liv och gissa vem som blir jagad…

-       ”Frankenstein är den tredje av fyra filmer som har premiär i höst. Det känns fantastiskt att kunna pricka in en världspremiär av en klassisk skräckfilm i samband med Halloween och Allhelgonahelgen”, säger Mats Rosén, VD Zinnemax 5D.

Det är doktor Frankenstein som tillsammans med sin assistent Igor åter igen har lyckats väcka monstret till liv. Frankensteins monster är inte helt nöjd med sina skapare och vi får följa honom på en fartfylld jakt med många häftiga åksekvenser. Kliv in i salongen och sätt dig i stolen, för den har verkligen vaknat till liv och ger dig många sköna överraskningar.

-       ”Berättelsen om Frankenstein bygger på en bok skriven av Mary Wallstonecraft Shelly och gavs ut första gången 1818 och blev direkt en populär bok. Frankenstein som film visades för första gången 1932 i Sverige, då i en förkortad version, först 1976 visades filmen i sin helhet. Det var den första skräckfilmen som jag såg på bio som ung och det känns otroligt kul att få visa denna nya version på Zinnemax 5D, som har den senaste tekniken inom 5D-bio”, säger Mats Rosén, VD Zinnemax 5D.

Zinnemax 5D-bifograf ligger i Kista Galleria och erbjuder även, konferens, event samt barnkalas.

www.zinnemax5d.se

Zinnemax 5D är ett nybildat bolag som den 27 augusti 2011 etablerade Sveriges första 5D-biograf i Kista Galleria. 5D-bio skapar en känsla av att vara med i filmen genom att lägga till olika effekter som är synkroniserade med filmen.  Du överraskas av olika effekter så som 5D-stolar som rör sig i alla dimensioner, vindpustar, vattenstänk, rök, doft, känseleffekter, ljuseffekter och en ljudanläggning i 7.1 format. Zinnemax 5D är en upplevelse som stimulerar alla sinnen och filmerna som visas är cirka 5 -10 minuter långa.