Norrviddenkoncernen - nu en del av Diös Fastigheter

Världsrekordförsök i gallerian In, Sundsvall

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2010 07:10 CEST

Den 11 september infaller den Internationella Munhälsodagen. Tanken är att uppmärksamma betydelsen av en god munhälsa och hur viktigt det är att förebygga både hål i tänderna och tandlossning.

I Sundsvall firas dagen i Galleria In där vi bland annat tänker sätta världsrekord i Fluxsköljning, som är en fluorsköljvätska. Galleria In skänker 1 krona för varje deltagare och gåvan kommer ett lokalt välgörande ändamål till godo. Det kommer även att arrangera en tipstävling som naturligtvis handlar om tänder och munhälsa.

Även om vi i Sverige har en god munhälsa så utgör vår stora läsk-och godiskonsumtion en ökad risk för att den i framtiden ska försämras, särskilt när det gäller barn och ungdomar. Idag fokuserar vi också alltmer på att tänderna ska vara vita och vackra och vi glömmer lätt att det är lika viktigt att de är starka och friska för att hålla livet ut.

På plats i Gallerian finns tandläkare, tandsköterskor och tandhygienister som svarar på allmänhetens frågor. Dessutom delar två tandféer ut tandborstar, klistermärken och andra bra tandpresenter till barnen.

Har ni frågor kontakta:

Lena Andersson eller Stefan Näsman
Sundsvalls Implantat och Laserklinik Thulegatan 14, Sundsvall 060-66 82 82

Niklas Bjurberg
Norrvidden Fastigheter, In gallerian, Storgatan 28-40, Sundsvall 060-13 76 14

Norrvidden Fastigheter är ett norrländska fastighetsbolag med huvudkontor i Sundsvall. För att ha en stark lokal närvaro har vi lokalkontor på våra huvudorter Sundsvall, Gävle, Östersund, Umeå och Luleå. Bolaget bildades 2002 och  äger fastigheter om totalt ca 850 000 m2.