MSD Media AB

Världsunikt koncept lanserat

Pressmeddelande   •   Aug 09, 2012 17:17 CEST

Ny sajt för den spelsugne samlaren
Nu kommer en nyhet, en auktionssajt med spännande föremål, resor mm som är som en omvänd auktion. Föremålen är exklusiva och dyra och startar på ett uppskattat värde men stannar på ett mycket lägre värde beroende på hur många som lägger bud på samma föremål. Den som har is i magen och förstår att avsluta budet genom att köpa de resterande buden kan få föremålet för en spottstyver.
Varje bud kostar 5-20 kronor och varje produkt har en gräns för antal bud som går att lägga. På så sätt styr användaren auktionen. Den som senast lägger ett bud leder. Den får också se hur många bud som återstår. Så den som inte vinner behöver inte misströsta – chansen att få Michael Kors Sportwatch eller Omega Seamaster Chronograph klockan till ett kraftigt rabatterat pris är stor.

– Är det då fem bud kvar så kan du välja att lägga fem bud, på så sätt kan du kan köpa upp klockan eller våra andra produkter för 75 kronor, säger Stefan Stjepanovic på MissBid.se.

Högsta vinstchansen för kunden
Bakom grundandet av den omvända auktionssajten MissBid.se fanns en dröm:
– Vi har alltid velat hitta ett sätt att jobba med exklusiva modeprodukter eftersom vi älskar det, men hade inte hittat rätt koncept för det hela. Vi såg ett behov av en auktion med höga vinstchanser och spånade fram den här auktionsmodellen, som ger den högsta vinstchansen för kunden, säger Stefan.

Aktionssajt i gråzonen för det lagliga
– Vi vet ännu inte om sajten kommer att vara laglig.Det är delen med gambling som det kan råda oklarheter om hur lagligt det är. Det finns kriterier för vad som är lagligt enligt lotteriinspektionen. Auktionssajten är helt efter kriterierna och följer lagen, uppger Stefan Stjepanovic på MissBid.se
Han är medveten om att auktionssajten kan påminna om - vid en första anblick - de illegala auktionssajterna men följer lotteriinspektionens riktlinjer.