ekobaby

Värmande plagg i höst - nu hos Ekobaby.se

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2010 23:14 CEST

Ekobaby.se har sedan starten fokuserat på att ha ett brett basutbud av ekologiska kläder för barn mellan noll och två år. Nu ser man att intresset för ett större och mer utökat sortiment finns och därför lanseras varmare kläder för kalla höstdagar.

- Det känns som om trenden med ekologiska kläder för barn bara blir större och större. Hos oss på Ekobaby märker vi en stor skillnad då man förut endast köpte ekologiska baskläder. Nu vill våra kunder utöka sina barns ekologiska garderob och då erbjuder vi mysiga jackor och mössor som passar perfekt nu.

Jackor från Storbritannien

Plaggen som Yohanna Lööf nämner kommer från Frugi, ett brittiskt företag vars alla produkter är tillverkade av ekologisk bomull och tillverkade under bra förhållanden. Produkterna är certifierade av GOTS och 1% av företagets försäljning går till ”1% for the Planet Club” och hjälper således till att skydda miljön ytterligare. Ur deras kollektion lanserar alltså Ekobaby.se set om jacka och mössa i macnhesterliknande material med lurvigt vitt foder. Mjuka och sköna precis som barn vill ha dem.

Ekobaby.se är en webbshop med ekologiska kläder för barn mellan noll och två år. Hela butikens sortimentet är certifierat ekologiskt och till stor del även rättvisemärkt, gjort i både bambu och ekologisk bomull.