Värmekyl Grossisten Scandinavia AB (VKG)

Värmekyl Grossisten AB (publ.) ("VKG") tecknar samarbetsavtal med BAUHAUS i Sverige

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2007 08:56 CET

· VKG har ingått ett samarbetsavtal med BAUHAUS & Co KB i Sverige. Samarbetet avser samtliga BAUHAUS nuvarande 11 varuhus i Sverige och tillkommande varuhus i Bromma, Örebro och Sundsvall.

· VKG tillför BAUHAUS hela sortimentet av Nordenanpassade luftvärmepumpar från LG Electronics. BAUHAUS erbjuder produkterna komplett inklusive installation från VKG.

· VKG introducerar LGs sortiment av luftvärmepumpar i det nyöppnade BAUHAUS-varuhuset i Norrköping i februari 2007. Därefter kommer sortimentet att introduceras i övriga varuhus.

"Det är med stor glädje vi idag kan presentera ett samarbetsavtal med BAUHAUS i Sverige", säger Kent Bengtsson, Försäljningschef Partners på VKG. "Det känns hedrande att få vara leverantör till denna expansiva kedja. Det nyutvecklade sortimentet av Nordenanpassade luftvärmepumpar från LG har fått ett fantastiskt mottagande på marknaden och ligger helt rätt i tiden. Det finns också en tydligt uttalad ambition att utvecklas tillsammans med BAUHAUS i Finland, Norge och Danmark" fortsätter Bengtsson.

Fredrik Englund, Marknadschef för BAUHAUS & Co KB i Sverige säger: "Den svenska marknaden för luftvärme-pumpar växer kraftigt och BAUHAUS har en stark marknadsställning. Tillsammans med VKG kommer vi att utöka kundens valmöjligheter och därmed bli ännu mer konkurrenskraftiga på området."

"Samarbetet med BAUHAUS är ett kvitto på att vår satsning på försäljning även via partners är helt rätt", säger Hagge Rilegård, VD för VKG. "Med vårt breda sortiment, rikstäckande installations- och serviceorganisation och höga ambitionsnivå är vi en intressant samarbetspartner för många aktörer som kompletterar vår egen säljorganisation," avslutar Rilegård.

För ytterligare information kontakta:
Kent Bengtsson, Försäljningschef Partners Värmekyl Grossisten, Tel: +46 (0)8-444 5070 eller
(0)730-93 83 49
Fredrik Englund, Marknadschef BAUHAUS & Co KB i Sverige, Tel: +46 (0)8-580 220 80

Värmekyl Grossisten Scandinavia AB (publ) är ett svenskt företag verksamt inom försäljning, installation och service av värme- och kylprodukter. Bolaget har ett omfattande produktsortiment och marknadsför produkter från en rad olika leverantörer och tillverkare. VKG grundades 2003. Med rikstäckande marknadsföring och ett nätverk av egna återförsäljare och installationsbolag, samt en kedja anslutna VKG Centers, är VKG en helhetsleverantör av värme- och kylprodukter för inomhusklimat till såväl konsument- som företagskunder. VKGs aktie är ansluten till First North (f.d. Nya Marknaden) sedan den 1 mars 2006. Mer information finner du på www.vkg.se

BAUHAUS är en internationell kedja av 200 varuhus för verkstad, hem och trädgård i 12 länder i Europa. BAUHAUS startade sitt första varuhus 1960 med "gör-det-själv" koncept i tyska Mannheim. BAUHAUS & Co KB i Sverige har idag 11 varuhus med ytterligare expansion planerad i Bromma Stockholm, Örebro och Sundsvall. Varje varuhus har en yta på upp till 20 000 kvm med ett sortiment på ca 150 000 produkter. BAUHAUS omsätter ca 2 Mdr SEK på den svenska marknaden.